slapen

he hallo,

Ik had een klein vraagje, ik heb een zoontje van elf weken en vroeg mij af hoeveel ze ongeveer horen te slapen op deze leeftijd?
Charley slaapt namelijk best veel , hij krijgt ongeveer 5 voedingen per dag en is bij elke voeding maar net een uurtje wakker , voordat hij weer moe wordt . En s'nachts slaapt hij bijna door. krijgt meeestal zijn laatste flesje rondt 10 uur en komt dan pas weer tussen 5 en 6 en soms s'nachts als hij zijn speentje kwijt is , maar als hij die weer tergug heeft slaapt hij vrolijk verder.
Ben benieuwd naar de meningen , mischien maak ik me wel weer druk om niks hihihi
 
He cillygirl, ik heb een dochter van 4  maanden oud. Zij krijgt nu 4 voedingen van 200 ml en slaapt 's nachts door. Dit doorslapen deed ze al na 4 weken. Mijn advies ( volgens de kraamverzorgster ) is, overdag maximaal 4 uur tussen de voedingen en 's nachts melden ze zich zelf wel. Als ze 's nachts langer dan die 4 uur doorslapen zijn ze het waarschijnlijk ook niet nodig. Er zijn natuurlijk uitzonderingen bij.
Wat betreft het slapen: mijn dochter slaapt nu ook nog heel veel. Na anderhalf uur wakker te zijn geweest is ze doodmoe. Ik denk niet dat je je daar zorgen over moet maken. De ene baby heeft meer slaap nodig dan de andere.
En nog een tip: laat je niet al te veel leiden door wat er in boeken en tijdschriften staat. Dit is natuurlijk een gemiddelde. Het hoeft niet zo te zijn dat jouw kindje ook zo veel uur moet slapen en zo veel moet drinken. Ik ben op het consultatieburo ook verkeerd voorgelicht. Ik weet wel: veel dingen doe ik op gevoel. De tijd zal het leren.
 
Wat belangrijk is, is hoe je baby zich gedraagt als hij wakker is. Is hij alert, vrolijk etc. Zo ja, zou ik me geen zorgen maken. Ik vond dat mijn dochter ook zo veel sliep / moe was. Maandje te vroeg geboren, heeft een inhaalslag gemaakt w.b. groei: dat kost een hoop energie.
 
Terug
Bovenaan