Slapen

Hoi,

Mijn zoontje Kevin  is 2,5 jaar en de laatste tijd is hij al om half 4 's nachts wakker. Hij wil dan echt niet meer slapen. Komt zijn bed uit of gaat heel hard roepen/gillen. Ik weet niet meer wat te doen. we hebben van alles geprobeerd. Wie heeft er tips/advies.

Groetjes Gerlise
 
Hallo,

Ik begrijp precies wat je bedoelt mijn zoontje heeft dit ook. Gek om te zeggen misschien maar ik vind het fijn om ook iemand te lezen met deze problemen. Ik moet je wel zeggen dat mijn zoontje vanaf zijn geboorte al een drama met slapen is. De ene keer begint het s avonds al (na zijn eerste slaap denk ik) rond half 11 met hartverscheurend huilen en schreeuwen om mama. En gaat dat goed dan begint hij s nachts. Ik heb vanalles geprobeerd, laten huilen, maar dit houdt hij heeeel lang vol. Uit bed, tussen ons in en ga zo maar door. Het enige dat ik wil is een kind dat s nachts gewoon slaapt. Je hoort het Gerlise een oplossing heb ik niet maar misschien kunnen we er over mailen samen, wie weet kunnen we elkaar aan tips helpen. Mijn zoontje is van 4 maart 2004. Overdag een schat maar s nachts...
 
hoi Gerlise,

Ik heb makkelijk praten want mijn zoontje van 20 maanden is echt een goede slaper. Toch hadden we een aantal weken geleden opeens een kind dat niet wilde slapen. De eerste avond gingen we er 5 keer heen en uiteindelijk sliep hij. De tweede avond dachten we: Wat nu? We hebben hem 45 min. laten huilen. Uiteindelijk sliep hij. De derde avond duurde het 15 min. en de vierde avond 2 mintuten. Nu gaat hij nog steeds met tegenzin naar boven maar als hij eenmaal in bed ligt is het goed. Hij ligt lekker nog even te kletsen, soms best lang maar valt dan vredig in slaap. Ik ben toch van mening dat je een kind moet laten huilen ook al gaat het door merg en been. Ik zat echt niet lekker op de bank die avonden maar wist ook even geen andere manier want ik wist dat het aandacht was. Succes!
 
Hoi,

Fijn om  te horen dat ik niet de enige ben. Weetje ik vind het niet erg als ik 's nachts gestoord wordt als een van mijn kids ziek is. Dat doe ik met liefde, maar als het om niets is, dan wordt ik kribbelig.
Volgens mij heeft het probleem zichzelf opgelost. Kevin is nl een slechte eter, en om heel streng te zijn hebben we de afgelopen weken gezegd nieteten, niet eten , maar ook geen toetje. De dagen dat meneer omhalf 4 wakker werd, had hij dus niets gegeten 's avonds....., W.s had hij gewoon honger of zo. Nu geef ik elke avond als hij niet met de pot mee wil eten een potje. Sindsdien slaapt hij gewoon tot half 7. Ook vroeg, maar te accepteren.
Bedankt voor jullie reacties!!
Groetjes Gerlise
 
Hoi,

Wij hebben dit ook gehad met onze dochter van bijna 2.
Ze werd 's nachts wakker, hard gillend, helemaal over haar toeren en wilde dan niet meer slapen. We zijn met haar bij een magnetiseur geweest, hij gaf aan dat ze last had van overgevoeligheid van emoties. Ze koppelde hevige emoties aan haar dromen, daaro werd ze zo wakker. Vanaf ons bezoek aan de magnetiseur slaapt ze als een roosje. Ik ben erg nuchter en hoe het dan ook in elkaar steekt............het werkt!!!

Succes, lfs Andrea
 
Terug
Bovenaan