Slapen

Mijn zoontje van bijna 2 jaar oud heeft nogal wat moeite met slapen. Hij gaat altijd huilend naar bed en valt huilend in slaap. Tevens wordt hij 's nachts ook 1 á 2 keer wakker. Moet kan ik hiermee???
Ik heb al een ritueel wat elke avond hetzelfde is en ik bereid hem ook rustig voor op zijn bedtijd........Ik hoop dat iemand goed tips heeft, want ik word soms een beetje moedeloos.
 
Erg moeilijk om te zeggen wat je kan doen. Ik heb hetzelfde probleem gehad, met beide kinderen. Heb 2 hele lieve kindjes die overdag heel goed luisteren, natuurlijk hebben ze wel eens een dag dat en vervelend zijn. maar dat naar bed brengen, is om zachtjes uit te drukken een drama geweest. De oudste heeft het eigenlijk vanaf haar geboorte gedaan. ZE begon rond een uur of 7 's avonds te huilen en huilende dan een paar uur.  het enige dat hielp was  als mama met haar door de kamer liep. Iedereen zei  dat ik haar moest  latn huilen 2 ¨-3 avonden en dan was dat over. Ik heb het 1,5 week geprobeerd en ze ging alleen maar langer en harder huilen. Toen ben ik bij haar blijven liggen, zonder haar aan te raken en aan te kijken. Dit was toen ze ong 10 maandan was. Toen ze wat ouder werd probeerde ze uit haar ledikant te klimmen, als ze dan op het kantje zat werd ze bang en durfde niet verder of terug. Dus moeilijk om haar te negeren. Toen ze dat door had dat ze dan eng vond begon ze zich uit te kleden, tot en met de luier. Probeerde alles, lief doen, boos worden, negeren. Niet hielp. Nu is ze 3,5 jaar en gaat gewoon lief naar bed en dat doet ze al ca 1,5 jaar. Toen haar broertje geboren werd, werd ik steeds gebeld door de vereniging voor kriebbedood. Ongeveer  1 keer per maand. Hierdoor werd ik bang om hem naar bed te brengen, en bleef (soms zelf huilend) bij zijn bedje zitten. Nu is hij 1,5 jaar en huild soms nog maar dat is maar 2 - 3 minuter en slaap dan. Hij wordt nog wel minstens 1 keer per nacht wakker. Hij kreeg lang nog  warme melk, maar zijn nu overgestapt op appelsap. Water  wil hij niet. Hij hoeft maar 2 slokjes en is dan tevrede.  
Het enige advies wat ik je kan geven is, probeer je te ontspannen en doe wat je zelf voelt wat goed is. Luister niet te veel naar al die goed bedoelde adviezen. Probeer af te spreken met je man hoe je het aan pakt. Mijn man en ik zijn het helemaal niet eens op dat gebied.  Hij is zo van laat maar huilen en dat geeft  een deel  'ruzie'

Ik hoop voor je dat hij snel uitvind dat hij  gewoon lief  kan  gaan slapen
   
 
Terug
Bovenaan