Slapen

Goedemorgen,

Volgens mijn slaapt Lars te weinig hij is mini walletjes aan het kweken onder zijn ooggjes. Nu heb ik een vraag wanneer doen jullie de baby naar bed en wanneer doe je hem nou in de box. Zoals Lars die blijft maar door huilen tot dat hij helemaal over zijn toeren is en dan haal ik hem eruit en dan is hij na 10 min stil wil ik hem weer in bed doen begint hij weer te huilen dus hij zit eigelijk de hele avond in de box. Lars is nu precies 6 weken oud.

Groetjes,

Bianca

Goeiemorgen! Heb ik ook gehad met mijn kleine.
Ik ben maar een beetje makkelijke geweest. Als ie niet in bed wilde savonds dan mocht ie lekker bij mij op schoot slapen. Ik legde hem lekker op zijn zij op mijn buik (of buik op buik) en dan speen in z'n mond, dekentje eroverheen en dan lag ik lekker tv te kijken op de bank met mijn kleintje tegen mij aan. Hij ligt de hele dag en nacht al in bed, misschien mist hij het lijfelijk contact gewoon.
Nu doe ik het iets anders want hij bleef soms huilen na de voeding van 18.00/19.00 dus toen heb ik hem een halve fles extra gegeven (een half uurtje nadat hij z'n gewone fles of de borst leeghad) en dan viel hij gewoon in slaap en kon ik hem lekker in bed leggen.
Ik ga m'n kindje niet de hele avond laten huilen als hij gewoon lekker bij pappa of mamma wil knuffelen. Natuurlijk niet de hele dag, hij moet ook goed in z'n bedje slapen, maar een paar uurtjes savonds gezellig beneden maffen is voor beide partijen gezellig.
Ik zeg niet dat jouw kindje hetzelfde reageerd, maar ik hoop dat je er wat aan hebt! Maak je er maar niet te veel zorgen over, hun ritme en behoeftes veranderen nog met de week, dus het kan morgen zo anders zijn.
Succes, Liefs Phira

hey bianca
mijn kleine heeft de eerste 6 weken ook gehuild savonds maar dat kwam door de darmkrampjes maar ik heb blijkbaar een hele makkelijke baby mijn kleintje is nu 11 weken en echt een slapertje hij nog steeds na elke voeding terug slapen en ligt eigenlijk nooit in de box als ik hem de fles heb gegeven dan knuffel ik altijd even met hem zon kwartiertje en dan is hij echt moe en valt hij in slaap ja dan maar terug naar bedje is wel saai maar mijn kleintje heeft zn slaap echt nog heel hard nodig hij doet letterlijk en figuurlijk alleen maar eten en slapen in de box wil die niet dan gaat hij huilen omdat hij moe is en in de box niet kan slapen omdat hij dan alles te interessant vind haha

Hoi,

Nick is nu   6 weken oud en slaapt goed.
Overdags laat ik hem een half uurtje voor het eten in de box liggen en daar doet ie veel indrukken op waar ie moe van wordt.
Daarna dan eten en daarna nog 10 minuten op schoot knuffelen en meneer is dan doodop.

Of ik laat hem ipv in de box op een speelkleed liggen met figuurtjes eraan.
Hij kletst er tegen op zijn manier en dat is best vermoeiend voor zo'n kleintje.

Ik heb mijn oudste zoon ooit laten huilen 15 min. en daarmee eindigde ik in het ziekenhuis op de EHBO omdat ie erin bleef,hij stikte.
Mijn oudste had weinig slaap nodig en sliep maar 10 uur in 24 uur.

Nick slaapt gelukkig 's nachts goed door van 23:00 uur tot 05:00 uur.

Oja,als Nick blijft jammeren of huilen controleer ik de volgende dingen:heeft ie honger of een schone luier nodig?Of is ie doorgelekt.
Is dat het allemaal niet dan zit er bijna altijd een boertje dwars.
Even boeren en hij slaapt weer lekker.

groetjes,
Clautje

Ik heb dat ook gehad met mijn dochter. Ze is nu 15 weken enhet gaat steeds beter.
Reglemaat is erg belangrijk. Vaste dingen op een rij: wakker worden, voeden, spelen, verschonen, bed. Zodat hij precies weet wat er gaat gebeuren..
En bij de eerste tekenen van vermoeidheid (gapen, jengelen/huilen, bleek worden, handjes achter oortjes) wakker in bed leggen zodat ze zichzelf in slaap brengen. Dat kan soms (bij die van mij altijd) tot huilen leiden,maar na 5 minuten valt marissa vanzelf in slaap. Soms wat langer en overdag doet ze vaak maar korte slaapjes. Ik weet het het klinkt  nu zo makkelijk, heb met  Marissa ook vaak  mee zitten huilen, maar het gaat wel steeds beter hoe ouder ze worden.  

Terug
Bovenaan