Slapen

Hallo allemaal,

Ik hoor hier wel niet thuis maar ik heb toch even een vraagje.

Finn is nu bijna 18 maanden en gaat altijd om 19:00 / 19:15 uur naar bed.
Dit ging altijd goed, tot ongeveer 2 weekjes geleden.
Het duurt nu ruim 1 uur voordat hij in slaap valt, dan gaat hij staan in zijn bedje, speen op de grond gooien etc Dit deed hij voorheen nooit, dan ging hij gelijk slapen tot de volgende ochtend.
Hij wordt gelukkig snachts niet wakker.
Zou hij dan later naar bed moeten ofzo? Maar hij zit toch in zijn oogjes te wrijven dus ik denk dat hij wel moe is.

Fase? Sprongetje?

Groetjes Mirjam!

Hoi hoi,

Hoe vaak en hoe lang slaapt Finn overdag nog? Misschien dat je daar wat aan moet gaan spijkeren. Ik bedoel daarmee, dat wanneer hij 's middags meer dan 2,5 uur zou slapen, dat je wellicht kunt proberen dat in te korten naar 1.5 tot 2 uur, zodat hij 's avonds vermoeider is. Of eerder naar bed, b.v. uiterlijk 12.30 uur, zodat de tijd tussen zijn middagslaapje en zijn nachtrust langer wordt en hij dus meer moe is wanneer hij 's avonds naar bed gaat. Mijn oudste zoon besloot al met 22 maanden helemaal te stoppen met zijn middagslaapje en ik ben bang dat mijn jongste ook niet tot zijn 3 's middags zal blijven slapen, dus misschien is Finn ook wel zo'n manneke dat gewoon weinig slaap nodig heeft. Ik had op zeker moment bij mijn oudste de situatie dat hij steeds later ging slapen 's avonds en vanaf dat moment heb ik hem overdag voortaan opgehouden....probleem opgelost.

Succes, misschien heb je hier wat aan?!

Groetjes Fonske.

Het kan inderdaad ook een fase zijn. Jij zegt dat hij wel in zijn oogjes wrijft, lijkt er dan wel op dat hij wel moe is maar er gewoon niet aan toe wil geven. Wij hebben rond die leeftijd ook een fase gehad dat Marissa niet wou gaan slapen. Ook veel huilen, dan even eruit gehaald en na een half uurtje weer naar bed en dan sliep ze wel weer vrij snel. Dus waarschijnlijk even doorbijten en proberen consequent te blijven. Of wat afleiden door wat voor te lezen voor het slapen gaan. dat werkte bij ons ook erg goed (en nog steeds).

Succes.

hoi

Ik ken het probleem al 8 wkn inmiddels..... pffff al korter tussen de middag naar bed gedaan maar wil ook al niet helpen.
Nu geprobeert zonder middag slaap en hij sliep met 15 min!!! maarja dat lukt dus niet iedere dag omdat hij vaak toch wel erg moe is in de middag dan max. 1 uurtje naar bed.
Ik hoop nog op iemand met goede tips. (want wel/niet druk zijn voor het slapen, wel/niet badderen voor het slapen, bedritueel, streng niet streng, lezen, wel/geen tv, wel/niet buiten spelen) wil allemaal geen verschil geven....

xx

suc6 wen mv tycho

Jouw verhaal komt me heel bekend voor, Mirjam. Thom is 19 maanden en we hebben met hem net hetzelfde gehad. Overdag slaapt hij de laatste tijd nog maar iets van een uur en een kwartier, 's avonds was hij dus wel moe maar ging hij ook steeds huilen als hij even in zijn bedje lag. We moesten wel vier/ vijf keer naar hem toe, hem weer even neerleggen en zo en dan ging hij pas slapen. Sinds een paar dagen is het over (even afkloppen) en slaapt hij weer gewoon meteen in als we hem op bed leggen, zonder dat we iets bijzonders doen of hem ophouden of zo. Dus ik gooi het toch op een fase of een sprongetje..
Groetjes,
Laura.

Thanks dames voor de tips, maar ik denk (en hoop) toch echt op een sprongetje.
Ik ben net weer ruim 1 uur bezig geweest (pfff... erg vermoeiend hoor!).
Hij heeft zijn middagslaapje echt nog wel nodig, hij slaapt dan nog ongeveer 2 a 2,5 uur.
Hij zit ook erg op zijn speen te bijten, dus misschien een kies?
En het vervelende is dat ik elke keer stukjes van GTST mis! Hahaha , grapje!

Terug
Bovenaan