slapen

hallo allemaal,

even een vraagje..
ons zoontje word in september 2 en we hadden voorheen helemaal geen "slaap probleempjes "met hem. We legde hem op bed en 5 minuten later sliep meneer.
De laatste 2 weken leggen we hem op bed en ligt meneer nog minimaal 1 uur lang gewoon te praten en brabbelen. gisteren was het ook weer 21 uur voordat hij stil was. Ik vind dat dus erg vervelend. Hij is 's middags natuurlijk moe (omdat hij zo laat slaapt 's avonds) en weet niet zo goed hoe we dit weer goed kunnen krijgen.
Als ik hem laat gaan 's middags slaapt hij zo 3 uur ( van 12.30-15.30)
Ik maak hem nu gewoon wakker om 14.30 en hoop dat dit gaat helpen.
Hoe langs slapen jullie koters nog in de middag ?? en hebben jullie nog tips ??

gr
danielle

Hoi,

Ons mannetje slaapt 's middags anderhalf - 2 uur.

Het hoort erbij hoor dat ze 's avonds nog praten. Ze moeten de hele dag verwerken en dat doen ze door te praten. Hier is het ook zo dat hij nog een uurtje na praat. In de vakantie was het nog langer, maakte hij natuurlijk meer mee.

Hij gaat tegenwoordig een half uurtje later naar bed, kan papa iets langer van hem genieten. Daardoor praat hij ietsje korter.

Maar ik zou er geen probleem van maken. Zo lang hij lekker in zijn bedje ligt, heb jij er toch geen last van? Ik zelf vind het juist gezellig klinken  en ga soms staan luisteren, kan dan juist erg lachen.

Groetjes junimama.

Nynke heeft ook een periode gehad dat ze 's avonds lang lag te kletsen. Nu is dat weer helemaal over (heeft een paar weken geduurd) en nu slaapt ze weer binnen 5 minuten. Tussen de middag slaapt ze ook nog tussen de 2 a 3 uur en s nachts slaapt ze van 19.30 tot 9.00 uur (als ze niet naar het kdv moet). Wij hebben sowieso een langslaper dus....

Maar die praatperiode gaat vanzelf weer over. Ik vond het altijd wel grappig en zo lang ze niet huilt en goed op bed blijft liggen is er niets aan de hand toch??

Groetjes,
Patty mv Nynke

Herkenbaar, Tessa brabbelt ook vaak in bed, helemaal ze nu in het peuterbedje ligt. Soms zit ze nog drie kwartier te kletsen met de knuffels en namen op te noemen die ze die dag gezien heeft.
Een andere keer valt ze snel in slaap.
Ach, ze ligt dan wel lekker in bed te kletsen (en te rusten), huilt niet dus ze verwerkt alle indrukken van de dag! Ze valt vanzelf in slaap.
Tussen de middag slaapt ze ook nog 2 uurtjes, al denk ik wel eens dat ze dan ook lekker ligt te kletsen met haar knuffels..(nu is het nog stil....)

Lisenka mv Tessa

Ook herkenbaar. Mijn dochter spraat de ene keer ook langer als de andere keer in bed. Soms slaapt ze erg snel in.
Zolang ze niet huilt of roept, maak ik er ook geen probleem van.
Net wat anderen schreven: ik vind het ook gezellig, het is verwerken van een dag, soms lig ik dubbel van het lachen om wat ze allemaal zegt.

's middags haal ik haar ook alleen maar uit bed als ze huilt of papa of mama roept. Soms ligt ze na haar slaapje ook nog lekker te praten of brabbelen en laat ik haar even liggen/ zitten in bed.

Ze slaapt 's middags tussen anderhalf en twee en half uur. Soms zelfs 3 uur. Heb haar bijna nooit wakker gemaakt, omdat ik denk: ze heeft het nodig. En 's avonds ging ze ook op tijd weer slapen. Pas als ik merk dat ze dan 's avonds erg lang wakker is, dan ga ik haar 's middags ook wakker maken.

Succes!

Hier ook heel herkenbaar. Sinds   2 maandjes ligt hij vaak nog ruim een uur te kletsen!
Hij ligt altijd rond 19.00 in bed en normaal sliep hij binnen 15 minuten, nu ligt hij soms tot 20.45 te kletsen.
Vond het in het begin wel erg leuk en gezellig maar op een gegeven moment heb je het wel gehad na zelf een lange dag gewerkt te hebben.

We hebben de babyfoon zachter en minder gevoelig gezet (we horen hem niet zonder babyfoon)! En hij slaapt nog maar tot 14.00! Ik zorg dat hij er om 12.00 in ligt en ik maak hem om 14.00 wakker. Als ik hem niet wakker maak dan slaapt hij gerust tot 15.00/15.30 en dan is hij gewoon niet moe genoeg om 19.00.
Het gaat nu beter maar tot 20.00 ligt hij nog steeds te kletsen hoor!

Vanavond hebben we een soort feest met optredens in het dorp en daar gaan we heen, ik laat hem nu dus liggen tot hij wakker wordt.

Groetjes Fennie en Jente

Ik herken het niet maar ik denk dat het gewoon een fase is,je kan er,vrees ik,weinig aan doen.
Delano slaapt 's middags zeker drie uur en valt om 19.00 direct in slaap,maar ja,afkloppen,dingen kunnen snel veranderen.
Succes met je kleine kletsmajoor.
Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan