slapen

Hallo allemaal

Mijn zoontje is 8 weken oud en slaapt lang niet altijd van voeding tot voeding, vaak een uur of anderhalf waardoor het nog geen tijd is voor de voeding. Ik geef fles. Hoe veel sliepen of slapen jullie kindjes van deze leeftijd?

groetjes

Hallo,

wat je zou kunnen proberen is om de kleine na de fles even in de box of wipstoel te leggen net zo lang totdat de kleine moe wordt en dan in bed leggen.. of deed je dat al?

Dit heeft bij mij geholpen..

groetjes

Christian sliep en slaapt nooit van voeding naar voeding! Ik heb hem vanaf het begin (10 dagen oud) in de box gelegd, of soms lekker op de arm/schoot. Dat vindt hij prima, kijkt lekker om zich heen en speelt met zijn mobile etc. Er waren regelmatig dagen dat hij helemaal niet tussen 2 voedingen sliep en dus 3 uur wakker was!
We hebben nu een vast ritme met vaste (lange) slaap en speelmomenten (sinds hij 8 weken was). Na de 2e en 4e voeding is hij veel wakker en dus gezellig bij ons in de huiskamer (box/wipstoel/schoot), na de 1e, 3e en 5e (laatste) voeding gaat hij meteen naar bedje, "speelt" daar nog met zijn handjes (ca 30-45 minuten) en valt dan in slaap tot de volgende voeding. Dit is het ritme dat hij zelf "bedacht" heeft, dus dat passen we nu consequent toe. Gaat uitstekend! Ze gaan immers steeds meer spelen en minder slapen...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9,5 weken)

Hallo

Loek is ook al vanaf zowat het begin een wakkere knul. Ik ben blij als hij 1x op de dag een dut doet van 1,5 uur of meer. Verder slaapt hij hooguit 2 hazeslaapjes van 20 minuten. Dit haal ik alleen bij elkaar als ik wandel, draag (arm of doek) of samen met hem op bed ga liggen, anders lukt het niet. Dan is hij wel moe en krijg ik drama's, maar slapen???? Ho maar!
Ik heb wel geleerd: een baby die niet wil slapen, slaapt niet! Dus ik ben opgehouden met blijven proberen, buiten dragen in een doek of wandelen en samen op bed, zoals ik schreef. Ik verwacht niet meer van hem dat hij meerdere lange dutten doet en ben blij met een lange per dag. Als hij moe is, dan ga ik wandelen, dragen etc. Verder spelen we veel, we kletsen samen, knuffelen, gaan op pad, kortom we vermaken ons wel.

Al zou mama wel graag vaker een dutje doen...

Hoi!
Heel herkenbaar. Rond de 8 wk sliep onze dochter opeens een stuk slechter tussen de voedingen. Omdat we dit herkenden van onze zoon, zijn we gaan proberen om haar op haar buik te laten slapen in de box (zodat wij haar in de gaten konden houden). Binnen 5 minuten sliep ze in voor een aantal uurtjes! Ook na de volgende voeding liep het zo en ook de dagen hierna. Dochterlief is nu 12 weken en slaapt ook in haar bedje op haar buik! Geen enkel probleem meer gehad.
Ik geef toe: ze zeggen "NIET op de buik laten slapen", maar als het zeer goed werkt, denk dan ook aan jezelf. Ik heb het ook op het cb verteld. De arts vertelde mij toen, dat haar kinderen ook altijd op de buik hadden geslapen!!   Maar: wel het liefste met speen, zodat ze nooit direct met het gezicht in het matras kunnen liggen.
Misschien ook voor andere moeders het proberen waard?

Groetjes, Ingrid

Onze dochter Marieke slaapt erg   veel, net als onze twee zoons! Na elke voeding is ze nog een half uur wakker, soms iets langer, en dan slaapt ze weer tot de volgende voeding. Soms wordt ze wakker van een poepluier of een krampje, maar daarna gaat ze dan weer slapen. Erg luxe!

Rond 8 weken is er ook een sprongetje ind e groei, daardoor slapen ze vaak slechter!

groetjes,
Sabine

Hoi,

Joshua slaapt ook niet tussen de voedingen overdag, ja soms hazeslaapjes. Na lang huilen want hij wil niet slapen, maar is dan te moe om wakker te blijven hihi erg lastig. Leg ik hem dan weg (na een uur als hij eindelijk slaapt)  in bed is hij binnen 5 minuten weer wakker, (box wil hij niet slapen, ook niet op zijn buik)  op schoot blijft hij nog een uur slapen dan. Maar dan kan ik niks meer doen hihi

s'nacht slaapt hij wel goed en gelijk na de voeding maar nog wel  om de  4 uur.

grt suuz mv joshua 8-2-07

Terug
Bovenaan