slapen

Hoeveel slapen jullie kindjes nog? Stijn zit echt een beetje tussen 1 en 2 slaapjes op een dag. De weken net voor de bevalling van Jojanneke sliep hij nog maar 1 keer per dag van 1300 tot ongeveer 1500. Maar sinds Jojanneke geboren is, slaapt hij weer veel meer. Om een uur of 9 is hij weer zo vreselijk vervelend dat ik hem naar bed breng en zonder nog een kik te geven gaat hij dan slapen. Hij slaapt nu al bijna twee uur, is dat normaal??? De nachten slaapt hij ook heel goed, van 1900 tot 7, soms iets eerder wakker.
De middagen vaak ook nog 1,5 uur.

Hoe is dat bij jullie?

Carina

hoi,

ik dacht een week of 3 geleden ook dat Jasmijn toe was aan 1x slapen op een dag, maar nu is het toch weer 2x.
Ze slaapt minstens 2x 2 uur (18 maanden oud).
Als ik een keer 's morgens op pad ga en ze heeft genoeg te zien houdt ze het langer vol en dan slaapt ze 1x op een dag, maar dan gaat ze om 18.30 uur al naar bed.

Elke

Hoi,
Bij lynn is het verschillend,de ene dag 1x,de andere 2x.   Het ligt er wel aan hoe laat ze s'ochtends wakker word. Meestal vroeg(half 7/7 uur)  en dan redt ze het niet om de hele ochtend wakker te blijven.
Als ze 2x slaapt,slaapt ze 2x uur/anderhalf uur en als ze 1x slaapt gaat ze 2 á 3 uur.
Ik vind het wel lekker hoor dat ze nog 2x slaapt. Ze zeggen toch altijd.....van slapen worden ze groot.
groetjes cobie

't Is bij Lara ook een beetje wisselend; de laatste week slaapt ze eigenlijk nog maar 1x per dag, ongeveer 1 a 2 uur; afhankelijk van onze aktiviteiten is dat begin van de middag of eind vd middag. Haar nachten zijn meestal wel 12 tot 14 uur, zonder onderbrekingen, want ze wordt vrijwel nooit wakker 's nachts.
Maar soms is ze het aan het eind van de ochtend al zo zat, dat we haar op bed leggen en soms aan 't eind van de middag ook nog een uurtje.
En eerlijk gezegd slaapt ze tijdens zulke tijden ook niet altijd; soms ligt ze gewoon een uurtje te kletsen en spelen op bed, maar kan ze door de rust die ze dan heeft er wel weer tegenaan.

Ach, grotendeels gaan we met haar ritme mee; ben je moe, dan ga je slapen. Is dat niet het geval, dan spelen we lekker door. We hebben dus niet zo'n vast dagritme.

Ooooh, wat boffen jullie met al die slapende kindjes!!! Onze knul (bijna 18 maanden) slaapt al sinds ie zo'n 10 maanden was nog maar 1 keer per dag. En als hij dan 2 uur haalt (12.00-14.00) mag ik in m'n handjes klappen!!! 's Nachts slaapt hij in principe van 19.00-07.00 uur; heel af en toe wat langer. Die van ons heeft blijkbaar energie teveel :))
groetjes,
Kipling

Elsa slaapt ook al sinds een maand of 10 maar 1x per dag. Ze gaat omstreeks 13.00 op bed en slaapt dan tot  ongeveer 15.00 uur. De ene keer wat langer dan de andere keer. Maar wat een luxe 2x per dag slapen.

Simon slaapt al sinds 10 mnd ook maar 1eer op een dag, maar kan dat sinds de geboorte van Maartje ook pas echt aan, haha.

Hij slaapt dan van 12.30 tot ongeveer 15.00. Ook /s nachts slaapt hij lang. Van 19.00 uur tot ongeveer 8.30!!! Lekker uitslapen dus als de kleine meid ook even meedoet.

Groet Liesje

Erikjan slaapt 's nachts ook lekker lang, van 7 a 8 uur tot minstens half 9 's morgens. Heerlijk, ik haal hem er ook niet eerder uit, als hij wel wakker is.

En sinds kort slaapt Erikjan 1 middagslaapje, ongeveer 1,5 tot 2 uur. Maar eigenlijk wil hij dat niet, maar zonder kan hij echt niet. het beste slaapt hij in de auto, als we net s'middags even weg zijn.

Janine

Terug
Bovenaan