Slapen

A

Anoniem

Guest
Tessa heeft nu een lekker ritme met drinken. 'S avonds om 21.30/22.00 uur geef ik haar de laatste fles en om 7.00/7.30 wordt zij dan wakker. Soms moet ik haar 's ochtends ook wel wakker maken, omdat ik anders de laatste fles ook zoveel later moet gaan geven. Sliep ze tot vorige week nog na elke voeding zeker wel 2 uur, nu zit er echt geen logica meer in. Soms wil ze helemaal niet meer slapen, soms slaapt ze 20 minuutjes en soms toch ineens weer tot de volgende fles.
Wanneer ga je haar hier wat meer structuur in aanbieden? En hoe? Of wil ik te snel
Ik ben benieuwd hoe 't bij jullie gaat.

Liefs,
Anne

Hoi hoi,

De ontwikkeling van onze kleintjes gaat op dit moment zo snel, dat hun slaapritme nog niet echt voor een langere tijd vaststaat. De meeste kindjes zullen ongeveer 3x per dag voor een langere periode slapen en verder soms eventjes tussendoor een kwartier pakken ofzo. Ergens in de komende maanden zal dit overgaan naar 2x per dag slapen en dan pas heb je echt voor een langere tijd een vast ritme.

Manoe wordt nu meestal rond 08.00 uur wakker, maar soms zelfs pas om 09.00 uur als ik haar  kan laten  slapen. Ik breng haar nu 's avonds rond 21.30 uur naar bed en maak haar dan wakker voor de laatste voeding om 23.00 uur. Ze slaapt daarna dus heerlijk door tot de volgende ochtend... echt super! Overdag heeft ze nog niet echt een vast ritme met drinken en slapen, net als bij jouw kleine.

Komt vanzelf.. nog even geduld.

Groetjes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe)

hai Anne

Ik had het zelf geschreven kunnen hebben. Navara krijgt tussen 22.00 en 22.30 haar laatste fles. Dan slaapt ze door tot ongeveer 6.30 uur. Na de ochtenfles gaat ze direct haar bed weer is, en dan slaapt ze door tot 10.30. Hier kan ik al 4 weken de klok op gelijk zetten.
Overdag is precies het tegenovergestelde. De ene keer slaapt ze de hele dag. De volgende dat is ze bijna de hele dag wakker. Daar is dan weer geen pijl op te trekken. Helaas kan Navara nog niet echt lang in de box. Als ze dus de hele dag wakker is, kom ik nergens aan toe, want Navara wil vermaakt worden.

Ik hoop dat er snel een ritme in komt....

groetjes Petra

Hoi Petra,

Altijd fijn om te lezen dat mensen met hetzelfde "worstelen" als jij.

Gelukkig wil Tessa hier best wel in de box, ik moet dan uiteraard wel regelmatig mijn neus even laten zien aan haar en dan vind ze het allemaal wel best! De ene keer houdt ze 't langer vol dan de andere, maar vaak toch wel 20 minuutjes a een half uurtje ... dat is dan heeeeeeeeel snel soppen... hihi... maar ach ;-) zo erg vind ik dat niet.

mmmmmmm dean en leah slapen verre van door. dat hebben ze wel gedaan. ik geef in de laatste voeding dean en leah nu 150 ml, maar even goed wordt dean wakker om 3 uur en dan on 7 uur. leah slaapt beter maar niet van 22 of 23 uur tot 7 uur. was dat maar waar!!

leah is ook pas 3945 kilo en dean weegt nu 3410. ze zijn 6 weken!

ik denk dat ik vannacht maar ga proberen om ze te laten huilen.

iemand tips?

x martina

ritme vinden bij je kindjes! verschrikkelijk!!!
ik heb 2 hele lastige slapers gehad! die moesten constant in slaap gebracht worden enz.
Nu is Senna veel makkelijker maar niet de makkelijkste als ik sommige verhalen hoor.
Senna krijgt dr laatste voeding meestal rond 23.00 ze is heel veel wakker savonds dus ben blij als ze op bed kan.
ze slaapt meestal pas tegen 00.30. ik laat dr niet huilen omdat we dan met 2 andere meiden beneden kunnen gaan zitten.
ze valt meestal na de fles in slaap maar als je dr dan weglegt begint ze weer wakker te worden. ligt wel een kruik in bed zodat de overgang niet te groot is van warm naar koud.
het gaat nu wel steeds beter en ze slaapt over het algemeen door (nu niet altijd ivm snotteren)
dus ze slaapt dan van 00.30 tot uur of 7.00
best lekker op zich maar die avonden dat ze wakker is!!! ze wil dan gewoon aandacht dus je kan niet even lekker niksen! ach ook dit komt vanzelf.
ik heb geduld aangezien ze het al zoveel beter doet dan die andere 2 ooit gedaan hebben...

Liefs Jenny (Senna 13-10-2008)

Ik geloof dat ik wel in m'n handjes mag knijpen met zo'n makkelijke dochter. Nu dachten we dat onze oudste makkelijk was, maar Lynn is nóg makkelijker. Ze krijgt nu om 21.30 uur haar laatste fles en slaapt dan door tot een uur of 8 a 9 's morgens. Als we niet weg moeten (oudste wegbrengen naar psz) dan slaapt ze zelf tot ver na 9.30 uur. In de weekenden kunnen we dus altijd lekker uitslapen omdat beide kindjes dat ook doen. Heerlijk. Lynn is overdag  steeds meer wakker en kan zichzelf goed vermaken in de box, wipper of swing. Ik laat ze ook niet altijd in haar bedje slapen overdag, maar overal (kinderwagen, maxi-cosi als we onderweg zijn, box, wipper en swing). Een heel makkelijk en tevreden kindjes dus.

Groetjes,
Nelly mv Dean en Lynn

Terug
Bovenaan