slapen

A

Anoniem

Guest
hoi meiden
ik weet het even niet meer
mijn zoon van 7wk
slaapt heel weinig op een dag hij is soms 6uur lang wakker
vandaag kwam hij om 2uur voor bv en liet veel windjes
ik heb vandaag wat gesnoept zou hij daarom zo lang wakker blijven>
hoop dat iemand weet
snachts slaapt hij nog niet door komt om 3uur uur\
gr maaike

Hoi maaike,

het heeft denk ik niet zo  te maken met het snoepen hoor. doe ik iig genoeg...
wel heeft het te maken met wat je hebt gegeten, gekruid ofzo.
tegen mij is verteld dat als je borstvoeding geeft je alles mag eten, alleen moet opletten dat als je heel heet of gekruid eet, je dit aan je kindje door geeft. dus daarom windjes laat! mijn zoontje milan van 8 weken kan er ook wat van hoor! en dan eet ik niet eens zo pittig, ik ben een  slechte eter, maar hou wel van snoep! en vooral chocola!!!
dat jouw zoontje ook zo wakker is ik denk dat dat ook komt dat ze wat ouder worden en beweeglijker worden, handjes gaan ontdekken.
ikzelf ben nu bewuster bezig met mijn zoontje probeer meer regelmaat erin te krijgen door hem na de voeding gelijk op bed te leggen. niet elke keer, maar iig na 12 uur en na 7 uur.   dat jouw zoontje om de   2 uur komt, kan misschien een regeldag zijn?
hoe geef jij borstvoeding?  elke borst  10 minuten of laat je hem zo  lang drinken totdat ie stopt?  misschien zou je  het anders kunnen proberen.  ik vind het zelf ook wennen hoor, de tussen weg te vinden wat het beste of makkelijkste is.. fijn daarom dat je het ook aan anderen kun vragen!
als je er even de tijd voor vind tenminste...

Groetjes Bianca.

HOI Maaike,

Zo te horen heeft jouw zoontje last van obstipatie. Hoe vaak heeft hij ontlasting. Mijn dochter heeft hier ook last van. Ze is nu 8 weken en het wordt nu gelukkig beter. Wel heel zielig want het doet best pijn. Wat je kan doen is de buik masseren met de klok mee en met de beentje richting de buik duwen en dan ook met de klok mee weer terug. Ook kan een thermometer wel eens helpen als het echt goed vast zit. Tussen de 6 en 10 weken zijn ze vaak erg onrustig omdat de darmpjes gaan werken. Mijn oudste dochter had dat ook.

Succes
Marielle

De kans dat het om obstipatie gaat lijkt me erg klein, je geeft tenslotte borstvoeding. Maar kan het zijn dat er veel lucht gehapt wordt tijdens het drinken? Dat daar de windjes vandaan komen?
Mijn dochter is nu 8 weken en krijgt ook volledig bv. Ze is trouwens ook zo'n wakker kind. 's Nachts gaat het goed hoor, maar overdag blijft ze gerust van de ene voeding tot de andere voeding wakker. Los dat nu op door haar in de draagdoek te doen. Vindt ze heerlijk en valt dan bijna gelijk in slaap. Voordeel is dat ik toch gewoon mijn handen vrij heb en zij gewoon aan haar slaap komt.
Succes ermee.

Groetjes Nathalie

Terug
Bovenaan