slapen

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

mijn zoontje is nu 3 maanden oud (8-10-2207) en het gaat eigenlijk hardstikke goed. alleen 's avonds heeft hij een brul uurtje. dan is hij volgens mij ontzettend moe. Ik geef nog volledige borstvoeding dus er zit nog totaal geen ritme in (hij krijgt wanneer hij vraagt) vroeg me alleen af hoe jullie dat doen met slapen. Onze kleine slaapt meestal van 11 tot 5.30 en dan leg ik hem terug en slaapt hij toto 8.15 ongeveer. verder probeer ik hem zoiezo om 13 uur een voeding te geven zodat hij daarna naar bed kan en dan slaapt hij tot ongeveer 15 uur. daarna gaat hij weer naar bed om 20.30.
Is dit te weinig. Moet hij vaker naar bed?? hij slaapt tussendoor ook nog wel eens in de wagen of box...moet hij eigenlijk op bed slapen??tips??
alvast bedankt

Hoi,

Het enige dat ik je kan vertellen is mijn ervaring. Misschien heb je er wat aan.
Mijn dochter is nu 3,5 maanden en ik ben een voorstander van regelmaat.

Ze krijgt 5 keer per dag borstvoeding.
6:00 voeding - hierna leg ik ze weer in bed en ze slaapt tot 10 uur.

10:00 voeding - hierna gaan we wat doen. Wandelen, kletsen, in bad (niet elke dag hoor).
Rond 11:30 wordt ze moe en doet ze een dutje in de box van ongeveer een half uur.

14:00 voeding - hierna leg ik haar wakker in bed. Ze kletst wat en valt in slaap. Rond half 5 wordt ze wakker en "koken" we samen het eten. Zij in de wipstoel op de keukentafel, ik achter het fornuis.

18:00 voeding - hierna is ze lekker wakker en doen we wat actiefs. Spelen of kletsen.

22:00 voeding - deze voeding geef ik boven in bed. Tussen de voedingen door verschoon ik haar luier zodat ze weer wakker genoeg is voor de tweede borst. Ze wordt lekker sloom en na de voeding leg ik haar in bed. Ze slaapt vrijwel meteen.

En om 6:00 uur begint het weer van voor af aan.

Regelmaat werkt bij mij perfect.
Succes!   Sunshine

hoi

ze zegen het niks voor niks dat de RRR (rust, reinheid en regelmaat) heel belangrijk zijn voor een baby.( niks overdereven natuurlijk ) Ik denkt dat het ook bij iedere baby anders is, de een kan meer tegen prikels als een andere.
Ik heb zo geluk dat ik makelijke baby's heb. Laura was   heel erg makelijke baby en dat is Jordi ook. Veel slaapen en  bijna nooit huilen.

Zo ziet een dagje van Jordi nu, hij is 10 weken.Hij drinkt 6x165ml

Rond 9  uur word ie wakker, rond half 10 krijg Jordi fles. We gaan dan ff wandelen of boodschapie doen of zo iets. Als we thuis blijven gaat Jordi om 10 uur weer naar zijn bed.

Rond 12 uur word Jordi meestal wakker,  Jordi ff in box spelen en ik leg onze dochter op bed ( dan heb ik lekker tijd alleen voor Jordi )  ,  hij krijgt rond half 1 weer zijn flesje dan lekker kroelen en hij gaat rond 13 uur weer naar zijn bed.

Ik heb ff mijn handen vrij om wat te doen of gewoon lekker niks doen

Jordi word tussen 15-16 uur wakker, soms moet ik hem wakker maken en geef ik hem om hoog uit half 5 de fles. Daar na lekker beneden houden.

17 uur koken en Jordi vermaakt zich in de box en Laura is meestal ook aan het koken in haar keukentje of lief aan het spelen

Na het eten gaan kinderen in bad ( Jordi nu nog om de dag
Rond 19 uur flesje en naar bed.

Ik maak Jordi dan wakker rond 23 voor zijn flesje en dan weer lekker terug in zijn bedje.

Jordi word tussen 5 - 6 wakker, hij krijg zijn flesje en ga weer meteen naar zijn bed.

Jij schrijf dat je geen ritme in heb, mischien kan je probeeren om het ritme in te krijgen, zo als hier boven staat kan het ook met BV.
Iemand heb tegen mij gezegt dat meeste baby hebben zo een "huiluurtje".

In iedere geval veel suc6

Hoi hoi,

Ben stiekum wel een beetje jaloers op je! Onze dochter is ook 3 mnd oud maar slaapt lang niet zoveel als jullie kindje.  Ik geef ook volledige bv en voed net zoals jij op verzoek. Wij houden ons ook aan de rust en regelmaat, maar als ze moe wordt en ik haar in bed leg slaapt ze maar ongeveer 30 minuten. En s ´avonds wordt ze rond 18.30 moe en gaat naar bed. Krijgt om 23.00 een laatste voeding en dan.... is het wisselend wanneer ze komt. Maar sinds een aantal weken is ze s ´nachts wel erg veel wakker. Rond 04.00 a 05.00 is ze toch echt wakker en slaapt ze niet meer. Vanaf de geboorte hoefden we alleen s ´nachts te voeden en daarna sliep ze wel weer, maar nu dus niet meer. Het breekt ons behoorlijk op om praktisch niet meer te kunnen slapen.

Maar om je vraag te beantwoorden, ik denk dat je het goed doet. De rust en regelmaat is denk ik ook erg belangrijk.

Succes en groetjes

Hallo anoniem,

Van 15.00 tot 20.30 wakker is wel lang hoor! Ik denk ook dat je zoontje gewoon heel moe is en daarom huilt!
Mijn zoontje is ook 3 maanden oud en is na iedere voeding ongeveer 1,5 uur wakker en gaat dan weer slapen, ik merk aan hem dat hij moe wordt als hij wat drukker wordt, warmer aanvoelt en rode wangen krijgt en gaat jengelen.
Je hoeft heus niet bang te zijn dat hij 's nachts niet slaapt als hij overdag zoveel slaapt, baby's hebben gewoon veel slaap nodig!
Ik heb een grote aanrader voor iedere moeder: Het boek Regelmaat en inbakeren van Ria Blom; hier staat heel duidelijk in beschreven hoe je regelmaat en rust in kunt bouwen in het leven van jou én je kindje!
Echt; het was mijn beste investering allertijden! Ik heb het boek gekocht toen mijn dochtertje 7 weken was en ik pluk er nu nog de vruchten van, Emma is nu 2!!

Groetjes Rian, mama van Emma 3/1/06 en Hugo 8/10/07

hoi,

Dat boek van Ria Blom waar sommigen het over hebben daar kon ik persoonlijk niet zoveel mee.. Ja de 3xR maar dat is al van vroeger..

rust, regelmaat, reinheid....

Ons ritme is als volgt.

-Wakker worden
-eten
-even eten laten zakken (want we hebben een spugertje)
-verschonen
-even spelen, kletsen
-gapen = slapen (of aan de oortjes peuteren of in de oogjes kriebelen tekenen van moeheid)
- overdag in de kinderwagen (zolang het past, want is handig als je wilt wandelen dan heb je dat gesleep niet en kan die lekker blijven liggen) behalve middagslaapje in bed.

- 's avonds tussen 7 en half 8 naar bedje. Eerst pyama en slaapzakje aan, dan verhaaltje en liedje en dan lekker onder de wol met een liedje van de mobile...meestal even 10 minuten jengelen en dan gaat hij lekker slapen...

dit werkt voor ons heel goed...en voor ons zoontje ook.. Je merkt dat hij al een ritme begint te krijgen. Je moet in het begin gewoon heel veel rust inbrengen, ze zijn nog zo klein en heel gevoelig voor prikkels. Er is een van ons die hem op bed brengt, niet met bezoek erbij ofzo dit brengt weer onrust...enz.   Als je samen een ritme hebt dan wordt het wat gemakkelijker... Doe wat voor jou en je kindje het beste voelt...

Liefs

ps :

Ons zoontje is voor de voeding meestal een half uurtje wakker (soms wil die gelijk eten) en na de voeding gemiddeld een uur...naarmate hij ouder wordt zullen die tijden langer worden.

Terug
Bovenaan