slapen

Hoi hoi,

Hoeveel slapen jullie kleintjes?? Die van mij wil overdag gewoon bijna niet slapen maar is wel moe, wat ik ook doe niks helpt.

Ze slaapt de nacht goed hoor. Ze krijgt rond 20.00/21.00 uur een laatste fles en dan slaapt ze tot rond 4.00 uur krijgt dan weer een fles en slaapt tot 8.00/9.00 uur dan een fles knuffelen en spelen en als ik zie dat ze moe wordt leg ik haar in bed en als ze dan een half uurtje slaapt is het lang. Maar als ik haar dan uit bed haal is het jengelen. Drinken doet ze dan amper bij mij is het ook niet goed. Uiteindelijk dan toch maar een fles die ze maar voor de helft drinkt en dan vervolgens als een blok in slaap valt voor een uur of 3 a 4. Dat is dan wel lekker maar ik zou zo graag een wat regelmatiger ritme willen hoe ga ik dat krijgen want ik wordt hier dus helemaal gek van.
Mijn dochter had al snel een gewoon ritme en sliep goed overdag en ook 's nachts dus ben waarschijnlijk verwend maar wie kan me helpen.

In de namiddag is het nl precies hetzelfde.

Groetjes pinda

heey

en als je haar voordat ze echt moe wordt in bed legt? soms gaat slapen ook niet als ze oververmoeid zijn..
of op een vaste tijd in de ochtend naar bed? dan krijg je misschien ook een vast ritme
in het begin hebben veel babys nog geen vast ritme
succes ermee

xx

Hoihoi,

Evy is nu 10w4d. Ze slaapt volgens mij best nog wel veel. Ze krijgt om 7.00 haar eerste flesje, dan slaapt ze meestal nog. Ik knuffel dan nog even wat met haar en daarna nog even met papa knuffelen, daar die dan meestal naar zijn werk gaat. Rond 7.45/8.00 slaapt ze dan weer. Ik verzorg haar dan tussen 10.30 en 11.00 en aansluitend krijgt ze de fles. De laatste paar dagen is ze hierna wel langer wakker. Ze speelt eerst nog wat in haar box en als ik merk dat ze moe wordt, leg ik haar beneden in de bak van de kinderwagen. Ze doet dan wat hazenslaapje, maar is rustig.
Om 15.00 weer de fles en dan gaat ze voor haar middagslaapje naar bed. Ze valt dan rond 16.00 in slaap en wordt rond 19.00 dan weer wakker voor de volgende fles. Soms moet ik haar wakker maken en soms wordt ze zelf rond die tijd wakker.
Ik laat haar na het drinken nog wat spelen in de box, maar ze wordt dan al snel moe/jengelig, dus ligt dan meestal alweer snel in haar eigen bed.
Om 23.00 krijgt ze de laatste fles en dan moeten we haar 9 van de 10 keer wakker maken.

Volgens mijn moeder sliep ik vroeger als baby ook veel. Dus van wie zou ze het hebben, hihi.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Onze dochter is nu 11 wk en slaapt overdag ook 'matig'. Ze is na de voeding meest zo'n anderhalf uur wakker en wordt dan jengelig. Ik leg haar dan  in bed. (ingebakerd, anders kan ze helemaal niet in slaap komen, maaide zichzelf steeds wakker met de armpjes).
Ondanks dat blijven het in de na-morgen en middag ook hazenslaapjes. Met gem een uurtje slaap wordt ze alweer wakkerder maar is nog wel moe, want als ik de speen geef sabbelt ze met de oogjes dicht verder en dommelt wel wat. Zo rek ik de slaapjes toch nog vaak een uurtje.

Ik maak me er echter niet zo druk om. Als ze echt gaat huilen en wakker is haal ik haar gewoon uit bed en speelt ze wat in de box of dommelt wat al liggend op de bank ofzo.
Ze slaapt namelijk 's avonds en 's nachts wél goed en dat is me veel meer waard, dan krijgen we zelf tenminste ook een goede nachtrust, haha!!
Ik denk dat ze gemiddels zo'n 13 tot 17 uur per etmaal slaapt, dit wisselt nogal.

Terug
Bovenaan