Slapen....

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Sofie is bijna 6 maanden en krijgt al een tijdje fruit- of groentehapjes. Binnenkort moeten we er natuurlijk naar toe om 's ochtends een fruithapje en 's avonds een groentehapje te geven. Ik heb alleen nog geen idee hoe, ze slaapt namelijk nogal veel. Vandaag is dit haar schema:

08.45 bv
10.15 slapen
13.30 fles
14.30 fruit
15.30 slapen
18.00 fles
19.00 slapen
23.00 (waarschijnlijk) wakker maken voor papfles

Ze slaapt 's ochtends dus de hele ochtend. Moet ik haar dan wakker maken om het fruithapje dan te geven? Of haar lekker door laten slapen en komt de tijd vanzelf wel dat ze minder gaat slapen??

Groetjes

Hey Marije,

Wat goed dat ze nog BV krijgt joh. Dat schema ziet er toch prima uit. Zolang ze 's avonds en 's nachts goed slaapt, zou ik haar zeker niet wakker maken. Blijkbaar heeft ze het nodig. Die slaapjes worden vanzelf korter en ze is bovendien ook best lang achtereen wakker tussen de middag. Wat je nog zou kunnen doen id de fruithap om half 10 geven. Dus voor haar eerste slaapje. Straks komt immers de tijd dat ze met de lunch aan de boterham gaat.

Hoe gaat het verder met je? Ben je nog thuis of alweer aan het werk?

Hoi hoi...
Hier ongeveer hetzelfde schema als bij jullie. Elise slaapt ook veel, zo'n 17 uur per etmaal. Dit haalt jullie Sofie ook ongeveer, ze zijn ook even oud (elise is vandaag een half jaar!). Ik denk ook "lekker laten slapen" want dan heeft ze het nodig. Als ik d'r eerder wakker maak vind ze dit niet bepaald prettig én is ze daarna sneller weer moe.
Ons schema is al volgt:
08.00 uur -- 1e fles
09.30 uur -- slapen
12.00 uur -- 2e fles
13.00 uur -- fruithap
14.00 uur -- slapen
16.30 uur -- 3e fles
17.30 uur -- groentehap
18.30 uur -- in badje en slapen
21.30 uur - 4e fles (papfles).

Ik wil straks ook het fruit na de 1e fles gaan geven (ipv na de 2e). En dan tussen de middag (na 12 uur dus) een extra tussendoortje (bijv rijstwafel met drinken) OF de fles van 12 uur weglaten en dan brood proberen. Zit hierover ook nog een beetje te dubben. Volgens cons.buro kunnen ze na 6 mnd nml wel overstappen naar 3 flessen, maar weet niet HOE... (2e weglaten en dan 3e + 4e vervroegen???) Pfff.... Lastig idd, maar die slaapjes zijn heilig en noodzakelijk voor haar in elk geval.

Lees ook wel eens voor een "voorbeeld van dagschema" op www.Nutricia.nl maar daarin worden wel voedingen vermeld maar geen tijden en slaapjes..

TIPS welkom dus, haha.

Is het een idee om dan de laatste fles te laten vallen? Mijn ukkie gaat ook bijna over na 3 flessen (bijna een half jaar) en ik wil proberen de laatste fles tussen 7 en 8 te doen. Eens kijken hoe het bevalt. Misschien kun je het badje nog net iets verlaten tot voor de fles.
Ik hoop dat je er wat aan hebt omdat mijn ukkie net zo oud is praat ik nog niet uit ervaring .

O oh zie net dat mijn verhaal niet klopt, want volgens mijn verhaal kom je nog op 4 flessen uit. Maar bedoel eigenlijk dat je bij de avondeten/groente geen fles doet. En dan na het badje een fles. Dan komt de 4e dus te vervallen.

Terug
Bovenaan