slapen

Hoi Meiden,

Ben eigenlijk een "maartmama", maar aangezien jasper 12 februari (bijna 4 weken dus) al geboren is en er nog maar weinig maartmama's zijn leek het me beter mijn vraagje hier te stellen...

Hoe gaat het met jullie kleintjes met slapen? Waar slapen ze en komen ze zelf in slaap of niet?

Bij Jasper is het erg wisselend, maar over t algemeen lukt het hem niet om zelf in slaap te komen, ook niet als ik hem (een poosje) laat huilen. Hij wil wel bij mij gaan slapen, maar moet wel echt diep in slaap zijn wil ik hem weg kunnen leggen. Nu na bijna 4 weken merk ik dat me dat een beetje gaat opbreken, helemaal nu hij meer gaat huilen en zichzelf wakker houdt ondanks het feit dat ie doodmoe is. Ik leg hem nu iedere keer in zijn kinderwagenbak, dus steeds dezelfde plek, 's nachts staat die bij ons op de kamer en overdag beneden, waar het wel rustig is, hij is mijn eerste kindje. Ik heb het idee dat ie het fijner vindt in zo'n klein bedje dan in zijn grote ledikant.

Vrijdag krijg ik van mijn zusje een bakerslaapzakje, ik wil dit maar gaan proberen, want ik geloof dat Jasper behoorlijk overprikkeld raakt op deze manier. Merk dat ie sneller geirriteerd is en t is zo zielig om te zien als ie zo moe is maar iedere keer zijn oogjes weer wagenwijd openspert als ie in slaap dreigt te vallen....

Ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat en watvoor oplossingen jullie hebben...

groetjes mickey

He Meid!!!!

Hier dan een maart-mama die nog niet is bevallen, maar al wel een dochtertje heeft dus ook wel een beetje ervaring.

Ik herken je verhaal nog maar al te goed van toen Maud een aantal weken was.
Was overprikkeld, oververmoeid, kon niet zelf inslaap komen en maaide steeds met haar armpjes haarzelf wakker.
Ik heb haar toen ingebakerd en vanaf toen een heeeeeel ander kind.
Sliep 's nachts door en overdag sliep ze tussen de voedingen heerlijk EN in haar eigen bedje!!!!

Ik zal heel eerlijk zijn, als deze kleine spruit (die nu nog heerlijk rondzwemt in mijn bolle buik) hetzelfde is als Maud ga ik veel eerder inbakeren. Ik vind het een succes.
Maargoed ik heb er goede ervaringen mee, een ander vind het misschien niks.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust meid!!!

Lfs Naomi
mv Maud en 39,6 wkn

Heej Naomi,

Thanks voor je reactie!   Ik krijg vrijdag van mijn zusje een bakerslaapzakje, dus wil t idd ook gaan proberen. Haar dochertje had idd ook dat ze zo oververmoeid was dat ze op den duur alleen nog maar huilde. Zover is Jasper nog niet, maar heb t idee dat ie er wel naar op weg is. Bovendien trek ik het zelf ook niet als ie alleen maar op mijn arm slaapt, even is natuurlijk heel gezellig en knus, maar de hele dag.... ik word er niet vrolijker van..

Donderdag is ie 4 weken dan moeten we naar het cb. De wijkverpleegkundige was ook voorstander van inbakeren vertelde ze toen ze langskwam, dus misschien heeft zij nog tips, en dan gaan we vrijdag maar beginnen... Kan pas dan het slaapzakje gebruiken, mijn zus en ik wonen 250 km uitelkaar, dus nog ff geduld :)

Hoe gaat het met jou??

lfs van mij

Ha Mickey,

Ik herken heel veel in je verhaal!

Mijn zoontje Mauk  (nu 6 weken) ging rond de 4 weken
steeds slechter slapen, vooral overdag en
het tweede deel van de nacht....drama!
Hij maakte veel hazenslaapjes
maakte zichzelf wakker met de bewegingen van
zijn  handjes! Daardoor raakte hij erg vermoeid en
ging hij steeds meer ging huilen!
Op mijn arm was hij wel rustig
en viel hij vaak in slaap en na een tijdje als hij in
een diepe slaap was kon ik hem in zijn eigen bedje
leggen! Maar helaas werd hij dan weer na een half uurtje wakker!
Ook leek het of hij veel krampjes had, hij was zo overstuur!
Had vanalles geprobeerd, andere fles...infacol, enz.
Ik was continu met hem bezig...en had totaal geen
tijd meer voor mezelf! Op een gegeven moment kon
ik niet meer, was zooo moe!! Hier was absoluut geen roze wolk!

Totdat we Mauk gingen inbakeren....
Ik merkte dezelfde avond nog verschil!
Hij viel  na een paar minuten zelf in slaap....WAUW!
s' Nachts kwam hij zelfs na 3.5 a 4 uurtjes!
Ook huilde hij niet meer zo fel, het is nu meer jengelen,
dat is beter om aan te horen dus  ik kan  hem nu wel even
laten huilen voordat hij in slaap valt!
Hij slaapt gewoon veeeeeel beter!
Nu komen we ook meer aan een ritme toe,
slapen, wakker worden , verschonen, voeden, knuffelen/spelen, slapen...enz!
Ontzettend fijn voor Mauk, hij weet waar hij aan toe is
en ik kom weer aan mezelf toe!
Even een dutje doen, het huishouden doen of gewoon echt iets voor jezelf!
Het genieten begint nu pas....(alleen nu het weer nog, haha).

Mickey...ik weet zeker dat dit gaat werken!
Veel succes!

Liefs Annemiek!

ik ook niet meer en zag

Hallo!

Dat '"gefladder" met handjes herken ik! Al vanaf nacht 1 is Nils soms heel druk. Dan is hij idd erg moe. Vooral 's avonds om 21.30 is het zover. Nu gaat hij naar bed om prikkels te voorkomen en ik geef hem een spuugdoekje in zijn hand. Verder helpt bij hem ook om een speen te geven (en erin te houden haha) of zijn hand vast pakken. Met wat geluk valt hij dan na 5 minuten in slaap. Ik heb nog een muziekdoosje achter de hand voor als we een echt ritueel moeten beginnen.

Nils is wel jonger dan jullie kids; dus ik hoop dat het niet erger gaat worden. Ik denk sowieso dat het een knuffelaar en een duimelot gaat worden. Als hij een vinger in zijn mond heeft weten te krijgen, is het leed alweer geleden!

Heel veel succes!

Groetjes, Sheila.

Hier nog een maart mama met ervaring (helaas nog niet met een maart-baby hahaha..)

Joris was ook vrij onrustig en sliep moeilijk zelf in. Ik merkte dat hij ook heel gespannen was. TOen ik het bakerslaapzakje van puckababy ging gebruiken werd dit een stuk minder. Ze hebben hierin wek ruimte om te bewegen, maar geen maaiende armen meer.

Na de eerste paar slaapjes zo merkte ik dat hij veel relaxter was en zn armen voelden heerlijk ontspannen (vooral daaraan merkte ik dat het effect had!)

Wel een tip om het zakje niet te lang te gebruiken, het wordt dan heel moeilijk om het af te bouwen.  en om het cb op de hoogte te stellen ervan. Ik had wat geprinte info over het zakje meegenomen, daar kenden ze het niet dus dat was wel heel handig.

Met een week of 10 ben ik gaan afbouwen en dat ging wederom prima hij was zn onrust echt kwijt. Al sliep hij natuurlijk lang niet altijd zonder verweer in!

Groetjes Annemiek

Hier nog een maart mama met ervaring (helaas nog niet met een maart-baby hahaha..)

Joris was ook vrij onrustig en sliep moeilijk zelf in. Ik merkte dat hij ook heel gespannen was. TOen ik het bakerslaapzakje van puckababy ging gebruiken werd dit een stuk minder. Ze hebben hierin wek ruimte om te bewegen, maar geen maaiende armen meer.

Na de eerste paar slaapjes zo merkte ik dat hij veel relaxter was en zn armen voelden heerlijk ontspannen (vooral daaraan merkte ik dat het effect had!)

Wel een tip om het zakje niet te lang te gebruiken, het wordt dan heel moeilijk om het af te bouwen.  en om het cb op de hoogte te stellen ervan. Ik had wat geprinte info over het zakje meegenomen, daar kenden ze het niet dus dat was wel heel handig.

Met een week of 10 ben ik gaan afbouwen en dat ging wederom prima hij was zn onrust echt kwijt. Al sliep hij natuurlijk lang niet altijd zonder verweer in!

Groetjes Annemiek

Hoi Meiden,

Ik kreeg vanmorgen met de post al een bakerslaapzakje opgestuurd van mijn zusje. Dat is een slaapzakje, maar dan zonder gaten voor de armpjes, die zitten dus in t zakje. Ik merk nu al verschil!!! Hij heeft er al 2 "goede slaapjes" op zitten. Kan nu nog 2 dagen proberen of dit het is en anders neem ik vrijdag de inbakerdoeken van haar mee.

Fijn die herkenning, ook die darmkrampjes en het veranderen van fles hebben wij geprobeerd Annemieke... Werd idd ook beetje moedeloos van..

lfs Mick

Terug
Bovenaan