slapen

Hoi!

Het slapen is hier nog steeds een drama...
Al maanden wordt joris (gisteren 1 geworden) savonds na een uurtje ontroostbaar wakker. Vervolgens slaapt hij niet voor 2200 uur. Het eneige wat een beetje helpt is hem overdag 3 x te laten slapen. Dus smorgens smiddags en in de namiddag. Dan kan hij savonds langer op blijven en dan slaapt hij dus wel door. Alleen lukken die 3 slaapjes vaak niet. Terwijl hij wel echt moe is. Hoe vaak en waneer slapen jullie kleintjes en hebben jullie nog tips? Ik wil zoooooooooooo graag weer een avondje voor mezelf hebben!

Groetjes!

Hoi blabla,

hier log ik nog ff voor in...
ik hoop op goede tips, want hier is slapen ook een drama, althans dat vinden wij. In het begin net als bij jullie, eerst slapen, dan wakker worden, ontroostbaar huilen(gewoon op schoot), dan spelen omdat ze niet voor 22u gaat slapen....

Nu gaat ze helemaal niet slapen, 'savonds. Gelijk huilen als ze in bed ligt. Dit duurt dan een half uur en dan ga ik er toch maar weer heen... (alleen MAMA) Even rustig worden en dan weer tzelfde ritueel. Dus op een gegeven moment er weer uit, vaak geef ik uit ellende dan maar een zetpil (want ja ze kwijlt ook weer alles bij elkaar, dus misschien toch tanden??). Kwartiertje op, meestal bij ons op bed, want tegen die tijd wil ik ook weer naar mn bed en dan gaat ze pas slapen. Vandaag ook weer pas om 21:50. En omdat ze alleen MAMA wil, is dit voor mij en mijn man heel frustrerend. Binnenkort hebben we een verjaardag, maar dit doe je toch geen oppas aan?? En mee gaat ze dus echt niet... :D

Zo een heel verhaal... ik hoop op tips...
O ja, ons meisje (15-07-08) slaapt nog 1x 'smiddags. Zo'n anderhalf tot 3 uur. En 'smorgens maak ik haar om 9u wakker. Wat haar betreft is dat ook 11u volgens mij...

hoi meiden,

Wat vervelend dat jullie kindjes zo slecht slapen.
Hier hebben we nu een goede slaper (na wat gezoek en geprobeer)
Roderick slaapt overdag nog 1 slaapje van meestal 2 uur. van 13.00 tot 15.00.
Hij gaat dan om 19.00 weer naar bed tot de volgende ochtend 8.00.
Nu hebben we op het moment echt geen last met hem naar bed brengen. Maar dat hebben we wel gehad. Gingen er toen ook naar toe en af en toe wat drinken enz. Maar we werden het zo zat en hebben hem toen gewoon laten doen op een avond. Dit duurde iets van 2 uur ofzo. maar toen is hij vanzelf in slaap gevallen. Wat duurde die 2 uur lang zeg. De volgende avond weer hetzelfde probleem. maar nu werd hij al na een uur stil en is in slaap gevallen. 3e avond half uur. 4e avond 10 minuten, 5 avond 3 minuten en daarna niet meer. Het was echt een heftige week moet ik zeggen. Je moet het wel echt zien zitten om te gaan doen. Maar nu hebben we dus al weken de avond voor onszelf. Heel lekker moet ik zeggen.
Het is dus echt het proberen waard.
Heel veel succes.

Groetjes Marianne

oja, Roderick is van 25-07-09

hier ook 2 donderstenen van een slechte slapers.... nou ja, ze hebben van die periodes van 10 weken waarin ze dan bezig zijn. ja 10 weken. snik snik....
het in bed laten liggen heeft dan meestal geen zin. als ze het eenmaal op een krijsen zetten, houden ze dat makkelijk 2 of 3 uur vol.
wij hebben toen maar besloten (ik weet eigenlijk niet verstandig) om ze er ff uit te halen, in hun slaapkamer rond te laten hobbelen om wat energie kwijt te raken. na 30 min weer in bed... kijken of ze moe zijn. blijven ze rustig prima, dan gaan wij ook niet meer terug. maar soms duurde het wel 4 UUR voordat ze weer gingen slapen.
ik ben Rescue Remedy gaan gebruiken. is een homeopatisch middeltje wat helpt bij het rustig in slaap vallen en blijven slapen. het is om ff de cyclus door te breken en ze weer in een goed slaapritme te krijgen. daarna kan je gewoon weer stoppen.
wel moet ik zeggen dat die 10 weken (toevallig) deze keer bestaan uit een sprongetje, tandjes, sprongetje, kiesjes.... zucht....

maar wij halen ze er wel echt alleen uit als ze een tijdje flink aan het krijsen zijn geweest.... kan je aan het huilen horen dat ze moe zijn en zich in slaap aan het huilen zijn, gaan we ook niet kijken.... dat doen we alleen als ze panisch huilen. brenda heeft namelijk altijd heeeeel erg veel last van de sprongetjes en tandjes.... dan gaat ze gigantisch dromen en ze krijgt last van dr oren....

Succes!

Groetjes,
Petra. mv Brenda en Samantha 06-05-2008

Terug
Bovenaan