slapen

Ha meiden,

hier weer eens een klaagberichtje van deze kant!
De laatste tijd kan ik 's avonds niet in slaap komen.
Zodra ik lig word ik helemaal zenuwachtig!
Zie toch behoorlijk op tegen de bevalling.
Bij mijn eerste ben ik ingeleid, waardoor ik vrijwel direct in een weeenstorm kwam, die niet meer ophield.
Na 13 uur had ik 4cm ontsluiting en kreeg ik een keizersnee.
Bij deze bevalling word ik ook weer ingeleid.
Een geruststelling is dat ze nu veel eerder zeggen, als de bevalling niet weer opschieten dat ik een keizersnee krijg.
Het idee wat me allemaal weer te wachten staat vliegt me elke avond weer aan.
Ik kan niet ophouden met piekeren echt heel vervelend.
Vannacht kon ik niet slapen door pijn in mijn buik, kon alleen maar op mijn rug liggen, anders kreeg ik steken in mijn bovenbuik.
Iemand hier bekend mee??
Op dat soort momenten denk ik, ben blij als het over is, maar vervolgens denk ik weer aan de bevalling.
Word echt gek van mezelf!
hebben jullie hier ook last van, of ben ik gewoon een grote zenuwpees??

Sorry voor het geklaag!
Groetjes Mirjam

nee hoor ik loop ook al een tijd te denken aan de bevalling en alles wat erbij hoort!
Ik ben ook ingeleid de eerste keer,en heb geen idee wat me te wachten staat deze keer!
Ben d,r doodsbang voor nu het dichterbuj komt!
Mijn gyn heeft mij gezegt dat ie mij niet zo lang laat lopen als de eerste keer 43weken!Ik ga het de volgende keer in de groep gooien hoe en wat!
Ik leef echt met je mee,je weet immers niet wat je te wachten staat,alleen dat het dit keer anders is dan de vorige!
Ik hoop dat je een beetje kan slapen!
groetjes
33wk4dg
[maartmama]

Hi Mirjam,

Dat van dat slechte slapen herken ik wel. Als ik op mijn zij lig, dan doet mijn buik ook pijn. Ik denk zelf dat er dan nogal getrokken wordt aan de spieren e.d., maar op mijn rug kan ik niet liggen omdat ik dan te veel last krijg van mijn bekken. Vervolgens kan ik dus niet goed slapen. Vorige week heb ik een paar nachten van middernacht tot 3 uur geslapen, aan 1 stuk en wauw! Dat was fijn. Maar dat is helaas weer voorbij. Ik slaap daarom 's middags maar even op de bank.

De angst voor de bevalling ken ik niet. De vorige keer had ik dat wel. Ik had gedachten als: dat kan ik niet, dat wil ik niet, dat lukt me niet.... Maar de kleine lag in een stuit en ik kreeg een keizersnede en die was heel relaxed.

Nu dreigde ik weer de kant op te gaan van: dat gaat me niet lukken, maar door een aantal dingen uit te spreken heb ik rust gekregen. Zo wil ik de mogelijkheid tot pijnbestrijding hebben en wil ik niet hier in het streekziekenhuis bevallen. Door veel positieve reacties, voelde ik me rustig worden. Nu ben ik al 3 x bij de gyn geweest en heb ik een gesprek gehad met een verpleegkundige van de afdeling verloskunde. Verder hebben wij een voorlichtingsavond van het ziekenhuis gehad waar ik wil gaan bevallen en dat geeft steeds meer rust. Iedere keer als ik uit het ziekenhuis kom, krijg ik meer vertrouwen in de bevalling en krijg ik meer rust.

Wat ik ook probeer te doen (maar wellicht is dat voor jou een minder goed idee omdat je een negatieve ervaring hebt) is proberen te visualiseren hoe de bevalling zal gaan. En dan uiteraard alleen maar positief. Hoe lang het zal duren, hoe de opvang van mijn zoontje zal gaan, hoe ik daar zal zijn, hoe ik weer naar huis ga etc. En dat geeft ook rust.

Ik wens je de laatste weken toch veel rust toe. Zowel geestelijk als lichamelijk.

Sterkte.

Gr. Tamara.

Hoi Mirjam,

Dat slechte inslapen ken ik niet. Inslapen lukt me zonder enige moeite. Ben alleen wel tig keer wakker 's nachts van de pijn in mijn bekken en heupen (ik kan alleen op mijn zijden liggen, want krijg het heel benauwd als ik op mijn rug lig) en ga dan ook liggen piekeren.
Krijg weer een geplande keizersnede, wat op zich niet erg is. Maar mijn 2de keizersnede is nogal traumatisch verlopen.
Aanstaande woensdag gaat de datum gepland worden en dan weet ik welke gyn mij gaat helpen. Daar wil ik dan een heel goed gesprek mee hebben. Zo ook met de anesthaesist. Even goede duidelijke afspraken maken. Hopelijk komt dan de rust weer terug.

Maar waarom wordt jij weer ingeleid dit keer?
Ik vind dat er wel veel verschil zit in ziekenhuizen, want sommige ziekenhuizen leiden niet in na een keizersnede. Dit omdat het litteken toch een 'zwakke' plek kan zijn in je baarmoeder en je met inleiden een nogal heftige reactie kan krijgen, zoals je dus al gehad hebt de vorige keer.
Ik zou als ik jou was ook gewoon eens een goed gesprek met de gyn aangaan en goede afspraken maken. Hopelijk brengt jou dat dan ook meer rust.

Nog een aantal weken en het is allemaal weer achter de rug en hebben we onze kleintjes in onze armen. En hopelijk denken we dan allemaal;'heb ik me daar nu zo druk om gemaakt?'

Succes met de laatste loodjes!

Groetjes Suus

ha suus,

word ingeleid omdat ik diabetes heb en dus een grote baby krijg.
Het voordeel eraan is dat ik zo ie zo 2 weken eerder beval.
Heb in het begin van mijn zwangerschap gevraagd of ik wel ingeleid kon worden ivm de keizersnee die ik heb gehad en dit moest geen probleem zijn.
Ze zullen nu alleen een stuk eerder een keizersnee geven als het nu niet lukt als bij de eerste.

Zoals jullie al zien, ben weer lekker vroeg van de partij! Viel redelijk goed in slaap, maar sinds 4 uur alweer wakker.
Dat word vanmiddag samen met zoonlief nog even bijslapen.
Nu nog wachten tot er iemand anders in huis wakker word, dit is ook zo'n saaie boel zo!

Groetjes Mirjam

Terug
Bovenaan