Slapen

Hallo allemaal,

Ik wist niet zo goed onder welk kopje ik het moest plaatsen, maar aangezien het mijn vrije tijd kost, heb ik het maar hieronder gebracht.

Ok het zit zo. Ik heb een lieve dochter van bijna 9 maanden en sinds een maand begint ze in haar eigen bed en eindigt uiteindelijk in die van ons (partner en ik).
Het consultatiebureau zegt gewoon laten huilen, gaat vanzelf over, maar na 30 minuten een heel overstuur kind te hebben, heb ik dat maar opgegeven. (Ik heb het niet gelijk opgegeven, heb het een aantal dagen geprobeerd, maar ze houdt het huilen echt heel lang vol!)
Ze slaapt zelf in, dus dat is niet het probleem, maar na een uur slapen is ze wakker en gilt de hele boel bij elkaar.

Zijn er ouders die dit herkennen? Hebben jullie andere tips? (ritueel hebben we al)
Wij moeten ook de volgende dag vroeg op om te werken en dit gaan zo niet langer... :(
 
Hoi hoi,

Wij hebben een zoon van 10 maanden en die heeft nu problemen met inslapen 's avonds. Wij gaan nog een keertje naar boven zeggen niets controleren of zijn luier schoon is en leggen hem terug. Het hoort ook wel een beetje bij de leeftijd hoor. Met de oudste hebben hetzelfde probleem gehad als bij jullie. Het heeft ons 1 week gekost van slapeloze nachten maar het is gelukt.

Wat ook belangrijk is: hebben jullie niets verandert op de kamer of knuffels die misschien naar haar kunnen kijken. Kunnen kinderen ook angstig van worden.

Sterkte!

Groetjes,

Miriam
 
hoi,

Nou ik heb de gouden tip ook niet. Inmiddels hebben we ons er maar bij neer gelegd dat we s'nachts bezoek erbij krijgen. En idd laten huilen is in ons geval ook geen doen. hij krijst makkelijk een uur achter elkaar, stikt bijna in zijn eigen slijm en daarna zijn we zeker nog een uur bezig om hem te troosten. en als we hem laten huilen krijgen we hem helemaal zijn bedje niet meer in en zelfs de volgende dag hangt hij dan aan mijn benen. Wie weet zijn we softies maar ik kan het niet op die manier. Bij ons in bed slaapt hij gelijk. Dus als er iemand is die nog wat weet, graag.
 
Klein flesje met water, melk, limonade of wat dan ook..... Daarna gewoon op bed leggen met een schone luier en een liedje of wat jullie ritueel dan ook is..
Dus absoluut niet haasten omdat het midden in de nacht is, dat merken ze direct.... Bij ons is het elke keer al met een dag of 3 over als we het zo doen.... We hebben dus ook eens geprobeerd om te negeren of de speen weer geven, wat ons 1,5 maand lang nachtrust heeft gekost. Ik laat ze dus nooit meer huilen, ik kan me er nog schuldig om voelen nu een jaar later.....
 
Terug
Bovenaan