Slapen...

Hallo allemaal,

Ik wist niet zo goed onder welk kopje ik het moest plaatsen, maar aangezien het mijn vrije tijd kost, heb ik het maar hieronder gebracht.

Ok het zit zo. Ik heb een lieve dochter van bijna 9 maanden en sinds een maand begint ze in haar eigen bed en eindigt uiteindelijk in die van ons (partner en ik).
Het consultatiebureau zegt gewoon laten huilen, gaat vanzelf over, maar na 30 minuten een heel overstuur kind te hebben, heb ik dat maar opgegeven. (Ik heb het niet gelijk opgegeven, heb het een aantal dagen geprobeerd, maar ze houdt het huilen echt heel lang vol!)
Ze slaapt zelf in, dus dat is niet het probleem, maar na een uur slapen is ze wakker en gilt de hele boel bij elkaar.

Zijn er ouders die dit herkennen? Hebben jullie andere tips? (ritueel hebben we al)
Wij moeten ook de volgende dag vroeg op om te werken en dit gaan zo niet langer... :(
 
gebruikt ze een speentje dat ze dan kwijt is od is er een andere aanleiding voor het huilen?
Ik zal er wel naar toe gaan maar haar eerst in haar bed proberen te troosten en anders even oppakken en op haar kamer beetje rond lopen en dan terug in haar bed.
 
Hoi Mimmie

Ik herken jou verhaal, mijn dochter is nu 11 maand en precies hetzelfde. Om half 8 leggen we haar in haar eigen bedje valt dan zelf in slaap en dan halverwege de avond of nacht word ze wakker en dan ook veel huilen. Laten huilen is hier ook geen optie want dan huilt ze zich zo overstuurd dat ze alles onderspuugt! Uiteindlijk slaapt ze dus bij ons verder (voorzover je het slapen kunt noemen want ook bij ons word ze regelmatig wakker)
Heb mijn probleem ook onder kopje ontwikkeling en dan slecht slapen. hij staat nu op de 2e pagina misschien kan je die opzoeken er is heel vaak op gereageerd misschien staat er iets voor je tussen een tip of manier!??
tot nu toe weet ik zelf ook nog steeds niet wat we moeten doen....

Groeten vlinder
 
Kirsten heeft het ook gehad, ze is bijna 10 maanden.
Bij ons kwam het omdat we de late fles gingen vervroegen, ze krijgt hem namelijk rond 22 uur.
maar eerder drinkt ze hem wel maar raakt dan helemaal overstuur.
Elke keer als ik moet plassen, meestal rond 03.00 dan wordt zij ook wakker helemaal overstuur.
Maar dan ga ik haar ff troosten en leg ik haar terug, ik neem haar niet in mijn bed. En werkt dit niet dan krijgt ze een beetje warme melk van me en dan slaapt ze zo weer.
 
Mijn zoontje is bijna 11mnd en hier precies hetzelfde. Verschil is wel dat ik hem niet bij ons in bed neem. Maar kost veel tijd om hem weer in 'slaap' te aaien....

Nu af en toe wel een paar keer langer laten huilen, omdat we het gewoon niet konden opbrengen van vermoeidheid om op te staan. En hij hield het huilen 2 uur vol. Toen er dus toch maar weer uit.

Met die adviesen van het cb kun je niet altijd wat.
 
Meestal als mijn dochter 's avonds niet wil slapen heeft ze nog honger/dorst. Dus dat is dan snel opgelost.
Pas geleden wilde ze niets drinken. Toen bleek ze het koud te hebben. Tja ik had er even geen rekening mee gehouden dat met dit weer haar kamer iets meer afkoelt. Met een extra deken was het probleem toen snel opgelost.

Over het cb kan ik zo een hele lijst opnoemen met onzinnig en soms zelfs ronduit slechte adviezen, dus daar begin ik maar niet over.
Volg vooral je eigen gevoel.
Ik kan mijn baby echt niet lang laten huilen. Ze huilt echt niet omdat ze dat zo leuk viond, maar er is iets aan de hand en ze kan nog niet vertellen wat.
 
Terug
Bovenaan