Slapen

Ik hoop dat iemand mij kan helpen mijn zoontje van 8 bijna 9 maanden wil als we ergens op bezoek zijn niet slapen..niet in zijn campingbedje maar ook niet in de maxicosi. Hij krijst dan alles bij elkaar en houd dit dan ook echt heeel erg lang vol.
Ook op het kinderdagverblijf en bij opa en oma weigert hij te gaan slapen.. Als hij een keer een middagslaapje overslaat is dat geen ramp maar als opa en oma een dagje oppassen moet er toch een keer geslapen worden..heeft iemand tips?
 
hoi ils,

ik ken het gelukkig niet, esmee slaapt overal.
is het bij het kdv of bij de opa en oma net zo donker als bij jullie thuis (voor zover dat natuurlijk mogelijk is).
en misschien een tip om zijn knufflel/doekje mee te nemen waar hij aan gehecht is en wellicht jouw (en/of papa's) geur aan zit.
succes ermee
 
Heey mamavanesmee,

Bij mijn ouders is het echt zo donker mogelijk maar op het kinderdagverblijf is het echt goed donker net zoals bij ons thuis. Wij geven ook altijd eigen knuffeltjes mee. Soms wacht ik even langs zijn bedje tot hij in slaap wil vallen. Maar als hij me ziet blijft ie hysterisch net alsof ie aanvoelt dat we gaan. Op een afstandje zingen of praten helpt ook niet. En thuis in zn eigen bedje slaapt hij zo goed! Ik snap er echt niks van.
 
Je zou kunnen proberen om hem thuis ook af en toe in het campingbadje te laten slapen. Dan wordt dat bedje wat meer vertrouwd.
Een t-shirt wat je zelf gedragen hebt in het bedje leggen. Dan ruikt hij z'n mama dat help soms ook.
 
Ik las dat je zoontje nu bijna 9 maanden is. Rond deze leeftijd kunnen ze last krijgen van verlatingsangst. Ik weet niet of je zoontje er net last van heeft, ofdat hij het al langer heeft, maar het zou er misschien iets mee te maken kunnen hebben.

Wat je nog zou kunnen proberen is de nanny-techniek (misschien heb je dat al geprobeerd). De eerste keer je zoontje naar bed brengen volgens het ritueel wat je hebt. Wanneer hij gaat huilen, hem bijv. 5 minuten laten huilen, dan naar zijn kamer gaan, niks zeggen, hem goed leggen, kus geven en weer weg gaan. En dit blijven herhalen. Het kan zijn dat je dit een paar dagen moet doen, maar misschien doorbreek je dan het patroon.

Uit ervaring weet ik dat er een moment komt dat ze opgeven en gewoon gaan slapen.

Hopelijk gaat het je lukken om het voor elkaar te krijgen.
 
Hoi,

Wij hebben voor onze zoon een derian travel cot. Dat is een tentje met een matrasje erin. Eerst hadden we de baby variant, maar nu de peutermaat. Zo is zijn omgeving wat kleiner en lijkt het op thuis. Ik leg hem er ook wel eens thuis in. Op zijn eigen kamer! Hij slaapt echt overal in dat ding. Soms ook wel eens buiten. Op marktplaats staan er een hoop!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan