Slapen

Hoi meiden,

Hoe doen jullie kids het nu met slapen?
Noah wil sinds een paar weken helemaal niet meer overdag slapen. We leggen hem er iedere dag braaf in, en luisteren iedere dag vervolgens hoe hij door de babyphone stat te roepen dat hij er uit wil / buitenspelen / Cars kijken / enz enz. Of we hem nou een half uur of uur laten liggen, hij gaat pertinent niet slapen!
Ik baal er best wel van, want mis die 2 uurtjes rust per dag behoorlijk.
Verder gaat het naar bed gaan 's-avonds eigenlijk altijd prima, maar hij wordt (ook sinds een paar weken) iedere dag rond 6 uur wakker, en is dan echt klaarwakker!
Dus nu zit ik van 6 uur 's-ochtends tot half 8 's-avonds non stop met een springende peuter om me heen..

Lijken jullie kleintjes ook ineens een gehalveerde slaapbehoefte te hebben? Of is het weer eens een fase denken jullie?

Gr. 10e

Bij ons ook! Maar eigenlijk kan Thomas het nog niet de dag is dan nog te lang.

Het gebeurt vooral op de créche, dan leggen ze hem rond half 1in bed en wil hij niet slapen. Nu heb ik afgesproken om hem pas om 2 uur op bed te leggen (of als hij echt moe is eerder). Dat werkt!

's Nachts slaapt Thomas meestal van 7 tot 7 maar nu soms tot 6 uur. Ik denk dat het een Zomer-Wintertijd probleem is, dat hij wakker wordt omdat het nu al licht is en de vogeltjes fluiten voor zijn raam enzo.

Hoi Hoi,

Hier hetzelfde! Anna heeft niet meer elke dag behoefte aan slaap tussen de middag. Ze gaat wel elke dag tussen de middag naar bed maar dan ligt ze vaak gesprekken te voeren met haar knuffels of speelt ze met een boekje. Soms valt ze na een half uurtje wel in slaap maar vaak ook niet. Op het kinderdagverblijf houd ze de hele slaapzaal wakker met haar geklets! S' morgens slaapt ze gelukkig wel wat langer door. Ze komt er meestal tussen 08.00 en 08.30 ergens uit. Ze gaat elke avond om 19.00 uur naar bed. Of ze nu moe is of niet. Bedtijd is bedtijd.

Groetjes!

Hoi hoi,

herkenbaar hoor! Ik denk dat Tijn nog 2 tot 3 keer slaapt 's middags per week. We leggen hem er denk ik 6 van de 7 keer wel gewoon in maar dan ligt meneer dus lekker te kletsen tegen zijn poppetje. Je merkt wel dat dat half uurtje tot uurtje even geen prikkels om zich heen hem goed doet. Mij in ieder geval wel!!!
Als hij wel slaapt merk je dat ie 's avonds vaak nog lang wakker is. We proberen de heren tussen 7 en half 8 in bed te hebben, lukt niet altijd helemaal. Ze slapen dan tot een uur of 7 / 8.30, wisselend dus. Soms zijn ze ook eerder wakker maar ik haal ze er nooit uit voor 7 uur, das een grens voor mij, dan vermaken ze zichzelf maar even.
Tijn heeft vannacht voor het eerst in het grote bed geslapen. Was gisteren helemaal hyper en wilde alleen maar naar bed (gelukkig hadden we het hem pas na het avondeten laten zien) maar toen hij daar dan ook echt mocht gaan slapen had hij wel nog even bevestiging nodig. Hij ligt er nu nog in en heeft volgens mij prima geslapen...
Wat trouwens bij Tijn wel eens wil helpen als ik wil dat ie 's middags gaat liggen: 's morgens echt een flink stuk wandelen, buiten spelen etc. Uitputten dus...

Succes ermee!

liefs Natasja

Hallo,
Wat leuk om te lezen dat jullie hier nog "actief" zijn. Ik was al een tijdje niet komen kijken....

Hier hebben we echt met een slaapkop te maken. Mijn oudste sliep niet meer voordat hij 2 jaar oud was. We legden hem dan wel in bed, maar hij bleef altijd zingen en boekjes lezen. Vanaf een jaar of 2 zijn we daar ook maar mee gestopt. Maar Elise daarentegen, ze gaat om 12.30uur naar bed en ik moet haar altijd wakker maken om 14.50uur omdat we dan de oudste van school gaan halen! In het weekend maak ik haar om 15.30u vaak wakker, omdat ik wil dat ze er 's avonds op tijd weer in gaat. Het vroeg wakker worden herken ik wel. Maar dat kan ook komen dat wij een erg luidruchtige kleuter hebben om 5.30uur. We sturen hem dan ook wel terug en zeggen dat het echt nog te vroeg is, maar dan gaat hij spelen op zn kamer. Elise hoort dat en wil er dan ook uit!!! Vaak zitten ze dan samen te spelen en komen papa en mama er pas om 7 uur uit. Voorlopig gaat het prima. Behalve dan die ene keer dat we de badkamerdeur open hadden laten staan en Elise zich alvast ging wassen met een halve fles van mama's douchegel....... Ach , nu kunnen we er om lachen. Het is maar goed dat ik geen ochtendhumeur heb!!
Ik heb geaccepteerd dat het zo is, uitslapen doen we wel als ze eens in de zoveel tijd een keertje uit logeren gaan bij opa en oma....
Groetjes Antoi

Hier ook een echte slaapkop! En als ze minder slaap krijgt is ze ook echt vervelend.

Ze gaat er 's avonds rond half 8 in en slaapt tot 8 uur, soms langer. 's middags slaapt ze nog minstens 2 uur! Lekker hoor! Ik geniet er nog maar van!

Hoi hoi,

we hebben hier toch wel even last gehad van de overstap naar het grote bed hoor! s Avonds niet meer willen gaan slapen en wel 2 uur lang gillen. Of vertikken in het bed te gaan liggen zodat we 's avonds zijn kamer niet meer binnen konden omdat ie pal voor de deur lag te slapen. Inmiddels gaat het -afkloppen- inmiddels prima. Het middagslaapje hebben we helaas inmiddels helemaal gehad. Hij heeft de vorige week eea uitgespookt terwijl hij eigenlijk even hoorde te gaan rusten (hij stond boven op de commode, kast uitgeruimd en meer van dat soort fratsen) dus helaas helaas. Ik breng hem wel nog even een half uurtje naar zijn kamer waar hij boekjes mag gaan lezen en ga dan of zelf boven op bed liggen zodat ik m hoor of doe een klusje in huis met de babyfoon aan zodat ie wel even een echt rustmoment heeft. Vindt ie ook prima...
Geniet er maar lekker van als die van jullie wel; nog slapen overdag!

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan