Slapen

Dag allemaal,

Ik vroeg me af of er nog anderen zijn die ook zo'n problemen hebben met doorslapen. Ben heel moe 's avonds en slaap vaak al om half 11, veel vroeger dan normaal, maar ja, ik verbruik ook energie voor twee, dus dat is het probleem niet. Probleem is wel dat ik dan om 3, 4 of 5 uur wakker wordt en niet meer slaap. In het begin dacht ik nog, 'het voelt een beetje alsof je als klein kind te vroeg wakker geworden bent, en dan niet meer kan slapen omdat je jarig bent en zo nieuwsgierig met naar alle kado's'. Ik heb niet heel veel werkstress verder bijvoorbeeld, en ik lig, uitzonderingen daargelaten, eigenlijk niet te piekeren, of lijstjes te maken.

Maar ik werk wel vijf dagen en daar kan ik hele nachten slaap best goed bij gebruiken. Ik herinner me dit niet van het begin van mijn vorige zwangerschap, alhoewel ik toen de laatste maanden wel heel slecht sliep, omdat ik toen heel vaak naar de wc moest, twee trappen lager en vier deuren verder..

Verder voel ik me goed, ik vroeg me gewoon af of ik de enige was met dit slaapprobleem..
 
Hier precies het zelfde! Ben al 3 dagen om 2 uur wakker, kan dan niet meer slapen. Val tussen 3 en 4 weer in slaap en ben om 6 uur weer klaar wakker.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook en ook nog een paar maanden na de bevalling. Dus ik vrees het ergste :( Misschien dat het iets met hormonen te maken heeft.
 
hoi meiden, hier hetzelfde.ik lig ook al een paar nachten klaarwakker rond een uur of drie.hoop dat het snel weer over is en ik normaal slapen kan.
groetjes
 
Hoi meiden,

Hier ook zo goed als hetzelfde probleem!! Ben erg moe en lig inderdaad voor mij doen al erg vroeg op ben, inslapen gaat heeeeel erg moeilijk !! Ik word rond 5en wakker en val dan niet meer in slaap. Hopen voor ons dat dit snel over is....
groetjes
 
Ik heb ook precies hetzelfde....mijn man noemde me bij mijn vorige zwangerschap "de buurtwacht". Ik stond elke nacht om ongeveer 3 uur `s nachts beneden, klaarwakker een beetje naar buiten te kijken. Alleen was dat vanaf maand 6 ( man is toen ook verhuisd naar de logeerkamer).
Nu al vanaf het begin van mijn zwangerschap....pffff. En de kleine wordt hier standaard wakker tussen 6 en 7. Dus kan er dan weer uit om een flesje te maken en nog even een half uur in bed duiken. Ik heb nu al zwarte kringen onder mijn ogen...
 
Lag gisteravond pas om 23.30u in bed, maar heb toen gelukkig wel de nacht doorgeslapen. Kwam er alleen bijna niet uit toen de wekker om 6.30u ging.
 
Terug
Bovenaan