slapen

mijn zoontje van 9 weken slaapt overdag eigenlijk heel weinig.
maar hij slaapt wel de hele nacht door vanaf 9 uur savonds tot 6/7 uur. in de ochtend.
dan gaat hij meestal na een uurtje 1,5 uur weer na bed vanaf dat hij wakker is ( hij is dan weer moe) en slaapt dan meestal maar een uurtje tot hooguit anderhalf uur.
daarna is hij gewoon weer klaar wakker.hij is dan niet vervelend als ik hem uit bed haal, is dit normaal?
en smiddags slaapt hij ook hooguit maar 2 a 3 uurtjes verdeelt over de middag.
ik weet dat ze steeds minder alaap nodig hebben maar is dit normaal?maar vind dit wel heel weinig. of is het gewoon verschillend per kind, want weet nog van mijn nichtje die sliep nog veel met 9 weken
 
Verschilt idd. per kind. Mijn oudste sliep ook altijd zo weinig, erg vermoeiend weet ik nog.
Maar als je zoon vrolijk is, dan heeft hij genoeg geslapen.
 
Hoi,
Het verschilt inderdaad erg per kind wat ik zo om mij heen hoor. Mijn zoontje vond het ook al snel niet meer nodig om veel te slapen overdag. Tot dat hij 6 maanden was sliep hij maar max. 3 keer een half uur over de hele dag. Toen hij zes maanden was en goed kon zitten en dus fysiek actiever werd, ging hij weer slapen. Nu is hij 14 maanden en slaapt hij nog 2 keer 1,5 tot 2,5 uur per dag! Moet ik er wel bij zeggen dat hij echt een super actief mannetje is, want als hij wakker is zit hij(met uitzondering van de eetmomenten) nooit 5 minuten op zijn kont haha. Ik dacht ook altijd maar, zolang hij 's nachts maar goed slaapt, maakt het mij niet uit dat hij overdag maar heel weinig slaapt!
Zolang ze maar vrolijk zijn, goed groeien en goed ontwikkelen is er niks aan de hand!
Liefs,
Mar
 
Hoi,

Ook hier een dame die weinig sliep overdag. Met 9 maanden sliep ze nog 1x tussen de middag. Dit is best vlot. Nu (bijna 2) pakt ze weer wat meer. Nu slaapt ze 's nachts van 19.30-07.00 en overdag van ong 12.30-14.00/14.30. Het verschilt per kind. Ik zou erg blij zijn dat de nachten goed gaan!! Liever overdag wat minder slaap dan 's nachts!!!

Liefs ciomama
 
Sver is nu 8 weken en slaapt ook al ruim een week nauwelijks overdag. Wordt ie soms moe van, maar aan de andere kant wil hij ook niets missen. Gelukkig weet hij zich goed te vermaken met zijn mobiel en als hij te moe wordt gaan we vaak even wandelen met de kinderwagen zodat hij even in slaap wordt gewiegd. Anders lukt het hem niet. 's nachts daarentegen gaat het prima.

We kunnen ze niet dwingen, wel helpt soms een speentje om een hazeslaapje te maken ;-)
 
mijn zoon sliep ook weinig (en hoewel ook 's nachts goed, had ik ook wel eens liever gehad dat hij overdag beter sliep)....ik kon er nooit een peil op trekken en heb van alles geprobeerd...dan weer sliep hij lang dan weer kort (inmiddels is hij 8 maanden en het gaat nog steeds op en af)....vooral je eigen gevoel volgen en niet teveel naar anderen luisteren want echt elk kind is anders....Op een gegeven moment sliep mijn zoon bv 's nachts niet meer goed door er werd toen tegen ons gezegd dat het waarschijnlijk de korte slaapjes waren die hij op dat moment weer had en dat hij zo de prikkels niet goed kon verwerken en dat die er dan 's nachts weer uitkwamen. Wat bleek hij had gewoon trek 's nachts (ik had dat gevoel wel maar was voorzichtig met het geven van een fles), overdag meer voeding gegeven en probleem opgelost. wat ik hiermee wil zeggen is dat die korte slaapjes door het cb al snel als niet goed wordt bestempeld maar jij kent je kind het best!
 
hier werd er in het begin ook veel geslapen 's nachts maar dat was meer omdat ze uitgeput was omdat ze overdag zoveel wakker was.
"ze willen niets missen" en meer van dat soort zinnen gaan er bij mij niet echt in want ze zijn nog veel te klein om dat te kunnen bepalen.
kort slapen overdag kan ook zijn omdat ze onrustig zijn, soms moet je ze ook een beetje dwingen om te gaan slapen, hier ging het stukken beter toen ze in een puckababy lag.
maar het blijft lastig, iedere baby is anders, heel veel succes!!
 
Terug
Bovenaan