slapen...

Even gepikt van de oktobermama's: wie heeft er nog tips om beter te slapen??
Ik kan echt niet meer liggen; op mn rug (zoals ik het liefs lig) word ik enorm benauwd. Op mn zij begint de baby enorm te trappen en doet mn buik na 5 minuten zo'n zeer dat ik me weer moet omdraaien.. ik lig al helemaal tussen de kussens (die ik dus ook om de 5 minuten allemaal moet omdraaien haha). Pfff ik val meestal erg laat in slaap en met nog twee kleintjes ben ik vroeg weer wakker en heb ik overdag ook neit veel kans om bij te slapen.. Gelukkig kan manlief ze vaak naar school/kdv brengen..
alle tips zijn welkom!!
lfs, mvtwee

Een paar yoga oefeningen werken bij mij goed

1. Haal rustig diep adem door je neus naar je buik in, en via je mond uit. Herhaal zovaak mogelijk, schijnt dat de baby daar ook rustig van wordt.

2. Concentreer je op 1 punt, bijvoorbeeld je linkerhand of rechteroor. Adem rustig door.

Ook even wandelen of een hete douche 's avonds helpt. Geen thee of koffie na 20u. Heb je last van zuur, eet dan het liefst helemaal niks na 20u.

Hopelijk heb je er wat aan!

Wat ook kan helpen: een cd met ontspanningsoefeningen opzetten, zoals een bodyscan. De stem begeleidt je langs al je lichaamsdelen en je voelt je helemaal zwaar en slaperig worden.

Als je een iPhone hebt, dan zijn dit soort dingen makkelijk te vinden in de AppStore. Zoek op relax en hypnosis.

Ik heb er ook erg veel moeite mee. Tot diep in de nacht loop ik nog rond om de kleine in slaap te wiegen in mijn buik en dan op mijn linkerzij te slapen. Vannacht werd het 3 uur, gisteren zelfs 5 uur.... Maar het lijkt wel steeds beter te werken. Dus lopen lopen en dan direct op je linkerzij slapen, je buik ontspannen. Op de rug wordt er idd wat bekneld (een belangrijke ader d8 ik) waardoor meeste mama's niet meer zo kunnen slapen. Oww een muziekmobiel bij mijn buik werkt wel erg goed hahah, maar kan hem niet altijd aanzetten omdat mman vroeg op moet, dan komt hij niet in slaap... Succes iig!!! We zijn er nu toch bijna, nog eeeven volhouden!

Ik douche altijd 's avonds en dan lekker buikie insmeren...
Daarna ga ik in bed liggen met m'n handen op m'n buik en dan rustig strelen.....dan wordt mijn kleine meis ook wat rustiger.....

Verder helaas geen tips voor je...

sterkte

Terug
Bovenaan