slapen

Hoi meiden,
Ik vroeg me eigen af hoe jullie het doen met slapen van de kleine.
Mijn dochtertje is nu 1 jaar maar slaapt ongeloofelijk slecht, s ochtends wilt ze niet slapen oke kan ik in komen maar s middags slaapt ze 1 uur dan is ze wel even gezellig maar dan begint de ellende rond een uurtje of 3 half 4 wordt ze moe, dan leg ik haar weer in bed maar dan wilt ze toch niet slapen met als gevolg dat ze heel hard huilt elke keer bij het eten en ook weinig eet.
ze gaat om 6 uur half 7 uit eindeijk naar bed,ik zit echt met mijn handen in het haar van wat moet ik nu doen!
Weten jullie het misschien??
alvast bedankt.
groetjes anouk

Hey Anouk,

Hier herkenning. Als Floor haar middagslaapje in kort ('s ochtends slaapt ze ook niet meer, alleen toen ze echt ziek was vorige week), dan is ze 's middags super sacho! Gelukkig is het niet altijd, soms slaapt ze ook gewoon 3 uur.

De twee dingen die bij mij wel heel goed werken zijn:
1. Ritme!! Als ik maar iets van haar ritme afwijk, dan slaapt ze al minder goed. Als is aan het ritme houden niet altijd een garantie dat ze wel goed slaapt helaas.

2. Afleiden. Als ze te weinig heeft geslapen en dus huilerig is, dan zorg ik ervoor dat ik haar bezig hou. Zodra ze slaapt dan maak ik het eten al klaar, zodat ik het alleen maar op hoef te zetten. 's middags zodra ze chagrijnig wordt ga ik de hond uitlaten, stukje fietsen, bakkie doen bij iemand, naar de kinderboerderij, naar de speeltuin etc. Zo lang ze afgeleid wordt gaat het heel goed. Dan na het eten lekker lang in bad (ik neem een tijdschrift mee, en als ze gewassen is ga ik stukje lezen, terwijl ik ondertussen haar in de gaten hou). Het eruit gaan is dan even drama, maar dan is het afdrogen, tandjes poetsen, voorlezen en tukken. En dan ligt ze rond half 7 ipv 7 uur. Nou ja, dat is dan maar zo :p

Liefs en succes,

T

Hier ook herkenbaar hoor! Inderdaad helpt ritme hier ook goed. Iedere dag om dezelfde tijd 's ochtends uit bed (ook als ze toevallig nog slapen) en smiddags weer om dezelfde tijd naar bed. Ik wil Seth en Noor (tweeling) ook nog eens in hetzelfde ritme houden, dat lukt alleen als we een strak ritme aanhouden. Ook in het weekend.

Succes!

Hoi,

Voor ons werken ritme en eenduidigheid echt PERFECT! Dus alles ongeveer op hetzelfde tijdstip en in dezelfde volgorde/op dezelfde manier. Wij hebben een kort bedritueel en wij kunnen hem binnen 10 minuten slapend in zijn bedje hebben. Heerlijk! Dat is iets waar ik van het begin af aan echt best wel strak op gezeten heb en waar ik voor mijn gevoel nog steeds de vruchten van pluk.

Dus ritme aanhouden en een vaste volgorde van de dingen die je doet. (uitkleden, tandjes poetsen, in bed gaan liggen, liedje zingen, muziekje aan bijvoorbeeld)

Succes!

Terug
Bovenaan