slapen

o demi heeft sinds een paar dagen de nieuwe trend om snachts wakker te worden om een uur of 3 en dan kei hard te gaan huilen en krijsen
maar als ik dan ga kijken is er niks aan de hand.....
weet niet zo goed wat ik ermee moet.....
hebben jullie tips?

ehhhh heel hard en moeilijk maar doorpakken.

1x kijken is ze dan gelijk rustig, dan weet je dat er niks aan de hand is.
Weer neerleggen en weglopen...eventueel muziekdoosje weer aanzetten.

Soms kunnen ze dit wel 1 a 2 weken volhouden maar de aanhouder wint en dat zijn wij.

Ze moet leren om zelf weer in slaap te vallen, ook kan je haar nu al leren om te zeggen dat mama alleen bij haar komt als ze gewoon om mama roept en niet zo hard gilt en huilt.

Succes!!! want het breekt je wel op maar je moet echt ff sterk proberen te zijn/blijven.

Liefs Randy

hahaha mooie dame
leuke streken hebben ze

mara gaat dan huilen en heel zielig:mamaaaaa
maar dan nog is er niks hihihi

dus als ik zeker weet dat niet ziek of wat anders is dan blijf ik lekker liggen
met als gevolg dat ze heel lekker doorslaapt.

tijdens de kerstvakantie had paps de babyfoon avonds en ja hoor Mara huilde regelmatig en papa maar rennen met flesjes melk en water en knuffels.
Maar de 1e nacht dat mama de babyfoon weer had keek ze heel beteuterd hihih en gelijks niet meer huilen he, ze weet het zo goed.

Wij hebben pas sinds een paar maanden dat ze echt goed doorslaapt, het begin maakte ze pas na 11 maanden, door de reflux en huilbaby-periode was ze zo gewend dat we wel kwamen bij elk gilletje.
tis even moeilijk maar het loont wel :)

wel even checken dat niet tandjes zijn die doorkomen, ooronsteking, ziek enz.

Ooooh, zo herkenbaar!!!!
Iris sliep eigenlijk na 10 maanden pas wat door, maar dan ging het 1 á 2 maanden goed en dan was het weer mis. Dit is bij ons dus eigenlijk altijd al een probleem geweest en vaak nog!
Iris geeft niet snel op, ze wordt dan zo hysterisch dat ze dan uiteindelijk wel tussen ons in belandt, niet goed, ik weet het, maar op zo'n moment zijn wij echt ten einde raad! Nu gaat het bijna een week weer goed, eigenlijk iedere keer weer een verrassing. We laten haar vaak ook een tijdje huilen hoor, maar zoals ik al zei, het is een echte volhouder! Overdag is het ook al een mega boef!

Wij hebben 's avonds in ieder geval een vast ritueel. (schone pamper, pyjama en slaapzak aan, knuffels welterusten wensen en muziekdoosje aan, het licht op de overloop blijft branden tot wij op bed gaan en 3 spenen in bed zodat ze altijd wat bij de hand heeft). Soms gaat ze ineens staan en wil ze niet liggen, ik loop dan gewoon bij haar weg en leg later nog een dekentje over heen. En wanneer ze verkouden is, dan worden alle middeltjes uit de kast getrokken in de hoop dat ze maar goed gaat slapen (luuf, warm slaapzakje, dikkere pyjama, uien naast het bed en evt de neusspray). De ene keer gaat het een tijdje erg goed en dan is er zo maar ineens weer wat mis en duurt het weer even (soms 2 dagen, dan weer een week) voordat het weer goed gaat.

veel succes!!!!

hoi hoi

o leuk de reacties ben ik niet de enige ...
gelukkig slaapt ze nu weer goed door denk dat er gewoon iets was of nachtmerrie achtig of zo
nu word ze nog maar heel af en toe wakker en gaat dan snel weer zelf slapen.

haha sochtends doet ze nu wel roepen mama mama als ze wakker is haha is wel lief

mara doet middags roepen: mama, mama, klaar! jaja, klaar!

zo schattig

nu is het weer tandjes tijd dus snotverkouden, koortsig en vaak huilen nachts.
omdat ze zelf probeert te slapen heeft het niet zo veel zin om naar haar toe te gaan. als ze erg huilt is het even troosten en slokje water en dan gaat ze weer met de kont omhoog liggen.

ik ben wel van de zetpillen afgestapt en over op sinaspril, vloeibaar paracetamol
wat een verademing, geen overstrekkend kind meer maar braaf mondje open en doorslikken
bij tandjes krijgt ze dat nachts standaard, slaap is belangrijk en ze slaapt er beter op dus ik ook.

als Mara weer uitprobeert en staat in bedje leggen we haar gewoon weer neer, vertellen dat het tijd is om te slapen en wensen weltrusten, dan gaan we weg.

ons ritueel is badje, pyama, slaapzakje, flesje (ivm slecht drinken) en dan weltrusten
voorlezen vindt ze nog niks aan, te beweeglijk

groetejs

hoi hoi

zo das weer even geleden
ons slapen is weer geupdate demi slaapt nu in het "grote"bed. i.v.m verbouwing staat haar grote en kleine bed op een kamer en wil ze zelf graag in het grote bed slapen haha kei schattig
tot nu toe gaat dat erg goed.
en het is ook wel erg makkelijk geen camping bedje meer meenemen maar gewoon zo in bed.
slapen jullie schatjes al in een groot bed?
of ben ik te vroeg?

ons slaap ritueel is pyama, tandenpoetsen, slaapzak, knuffelen en kusje, pop in stoppen en dan demi in bedje en een groeiworm met liedje aanzetten

kus

Nova sliep met deze leeftijd ook al op een groot bed en is nooit een probleem geweest altijd goed gegaan...
Lasse is een heel ander kind haha...dus met hem wachten we nog even...ik hoop over een maand of 2 zijn kamertje te kunnen veranderen naar een echte jongens kamer en dan komt zijn juniorbed erin...

Terug
Bovenaan