slapen?

Hoe doen jullie dat: wij willen de kleine graag bij ons op de kamer de eerste weekjes, maar slapen bij jullie de kleintjes dan overdag ook daar of dan op hun eigen kamer?

Wij hebben namelijk geen wieg en denken eraan het ledikantje dan maar bij ons te zetten, maar weet niet of dit verstandig is omdat hij dan nooit op zijn eigen kamertje slaapt en misschien heel erg moet wennen als hij na een tijdje daar gaat slapen...dilemma, wat te doen?
 
Gewoon lekker bij jullie op de kamer zetten.. De kleine zal dan overdag en 's nachts op jullie kamer slapen want ga je elke keer het ledikantje van kamer naar kamer verhuizen? En daarnaast, het is voor kleine belangrijk dat het in een voorhem/haar bekende omgeving is. MAW zoveel mogelijk in de zelfde kamer. Onze dochter heeft nooit een probleem gemaakt van de overgang van onze kamer naar haar eigen kamer. Eerste paar nachten gewoon de deuren open gehouden zodat ze toch nog de geluidjes hoort van jullie (en jullie die van haar) en vanzelf gaan de deuren dicht als je dat zou willen.

Van de zomer komt onze tweede uk en die gaat ook in het begin weer op onze kamer, en als het tijd wordt dat papa en mama weer wat prive willen dan gaat ie verhuizen naar zijn eigen kamer! Of als hij dat zelf aangeeft natuurlijk.. vaak is het voor een ukkie ook rustiger op zijn eigen kamer als alle geboorte druktes geweest zijn..

Succes met het maken van je keuze!
 
Hier ook gewoon lekker de eerste tijd bij ons op de kamer. Volgens de verloskundige het beste en gewoon ook de middagen..stelt me ook meer gerust denk ik.
 
Onze meisje is nu vijf weken en sinds afgelopen maandag laat ik haar overdag (helaas wil ze dan nooit slapen) in haar eigen kamer en vanaf laatste flesje, rond 22 uur bij ons in de wieg op de kamer.

Wil dit doen totdat ze 3 maanden is, dan heeft ze (hopelijk) een goed ritme en kunnen we echt al haar geluidjes.
 
Alle 3 de kinderen hebben bij ons op de kamer geslapen. Ook Isa nu. Als ze overdag moe is , ligt ze heerlijk op onze kamer in haar wiegje te dromen. Als de tijd komt dat ze op haar eigen kamer gaat slapen, zetten we het ledikant op en gaat ze daar naar toe. DE oudste twee hebben daar nOoit geen Probleem mee gehad.

Ik ben wel een mama die vindt dat haar kinderen rustig boven in haar eigen bed moet slapen en niet beneden in de box. Of ze moeten iets hebben.

Maar ga op je eigen gevoel af, dat is het beste!!!
 
Op advies van de kraamzorg heeft mijn zoon de eerste nachten bij ons op de kamer gelegen in de kinderwagen, wij hadden ook geen wieg. Ik heb drie dagen geen oog dicht gedaan, en hij ook niet. De vierde nacht naar zijn eigen kamertje gebracht, in zijn ledikant, met alle deuren open (zijn kamer grenst aan de onze) en de babyphone op zijn hardst (jaja overdreven maar goed) en zowel hij als ik hebben heerlijk geslapen. Gewoon doen waar je je goed bij voelt!!!! Onze zoon wilde trouwens ook niet in de box slapen overdag, dus ook in zijn bedje. Hij is nu 2 1/2 en wil nog steeds alleen in zijn bedje slapen als we thuis zijn. Als we weg zijn, op vakantie ofzo, vind hij het heel gezellig bij papa en mama op de kamer!!!

Ik ben benieuwd of onze tweede ook zijn graag in haar bedje zal slapen!!!
 
hoi hoi,

Ik ben aprilmama, bij onze zoon hadden wij de reiswieg van de kinderwagen op onze kamer staan en daar sliep hij de eerste 2 a 3 weken. Toen zijn we hem langzaam gaan laten wennen aan zijn eigen bedje en kamertje ging heel erg goed. Dit keer willen wij het weer zo doen.
Onze dochter zal dus ook eerst in de bak van de kinderwagen bij ons op de kamer komen.

Succes in ieder geval!
 
Hoi!

Wij hebben de kinderen gewoon in de reiswieg naast het bed gehad(nu ook) en overdag beneden in de reiswieg. Zo gauw ze doorslapen 's nachts naar de eigen kamer in het ledikantje. Werkt voor ons prima!

Succes
 
Terug
Bovenaan