Slapen...

Hoi meiden,

Ik vroeg me af, hoe slapen jullie kindjes?

Ik moet het afkloppen, maar onze Joep slaapt snachts goed, hij komt meestal 1 keer voor een voeding rond een uurtje of 4.00/5.00 uur, daarna slaapt ie weer verder tot 8.30 en dan hoppa meteen weer voeden ;-) meestal leg ik hem dan na een uurtje weer op bed. Maar de afgelopen twee dagen blijft hij dan jengelen, vandaag wel 1,5 uur. Toen ik hem eruit haalde ging hij helemaal overstuur, gelukkig zat er voldoende tijd tussen de voedingen, waardoor ik hem meteen kon aanleggen. Ik vraag me nu af of ik het wel goed doe door hem na zijn ochtendvoeding weer op bed te leggen. Wat als hij nu helemaal niet moe is? Van het cb moest ik heel goed letten op slaapsignalen, maar betekent dat dat je hem na 1 gaapje al op bed moet leggen met als gevolg dat hij 1,5 uur blijft jengelen?

Ik zit er sterk aan te denken om het morgen eens anders te doen in de ochtend... misschien even in de box of een boodschapje doen, zo vaak komen we nog niet buiten de deur ;-) Ik zou zo graag met hem naar mijn oma willen, die is 1 dag na mijn bevalling geopereerd aan haar hart en heeft onze kleine man nog niet eens gezien, maar ben zo bang dat hij gaat huilen of dat ik hem uit zijn rust & regelmaat haal... ik durf nog niet echt met hem op pad eerlijk gezegd.

Ben zeer benieuwd naar jullie slaap ervaringen... ik vind het allemaal nog een beetje zoeken hoor!

Lfs en groetjes maar weer!

Juutetpetuutje

Volg je gevoel! Mijn dochter is nu drie maanden en die leg ik pas op bed nadat ze drie of vier x gaapt anders gaat ze zich in bed vervelen en jengelt ze ook.
Het is zoeken en iedere week/ maand verandert het.

hey,

hoe laat geef jij de laatste avond voeding? even nieuwsgierig naar want onze madam komt snachts rond 3 uur en dan half 7 en dan half 9 /9 uur.

Sophie slaapt de hele dag bijna, voor de voeding van half 9 /9 uur wordt ze gewassen ( gezichtje, handjes, billetjes & vagina) op bad dagen doe ik dit niet en gaat ze savonds in bad. Na haar voeding valt ze vrij snel in slaap maar overdag slaapt zij in de box en niet in bed. Meestal wordt ze dan wakker rond 12 / 13 uur voor de volgende voeding. luier verschonen voeding erin en dan slaapt ze verder in de box. 4 uur volgende voeding en dan maak ik haar en de hondjes klaar om mijn vriend op te halen van werk. Zijn we ong. uurtje onderweg met hondenuitlaten etc. daarna wil ze meestal wel weer een voeding.

en dan rond 6 uur begint het gejengel met haar blijven vragen om voedingen hysterisch huilen en bij ons willen zijn dan bij ons hysterisch huilen. maar ik heb het idee dat ik minder voeding begin te krijgen. heb geen stuwing meer hoef niet meer te kolven en dat moest ik eerder echt wel! of het daarmee te maken heeft? geen idee wat het is 9 uur / 10 uur van die voeding valt ze in slaap en dan gaat ze haar bedje in.

Ik ga regelmatig met haar weg maar ze slaapt heerlijk door in de wandelwagen of valt zelfs in de wandelwagen in slaap. zijn zelfs al een aantal uren bij mijn ouders geweest, mijn schoonmoeder heeft al een avondje opgepast ( wij hadden bruiloft van onze beste vrienden ), ze is al bij haar grootouders geweest, in de supermarkt ( was zo bang dat ze daar zou gaan krijsen, maar sliep door ).

Ik vind het vooral moeilijk als ze huilt, waarom huilt ze wat moet ik nu doen. vooral als het lang duurt en gaat niet over.

is heel bericht geworden, maar hoop dat je er iets aan hebt.

Hoi dames,

Even off topic @jk87. Je borstvoeding hoeft zeken niet te weinig te zijn als je Geen stuwing meer hebt! Zou toch niet fijn zijn als je dat de hele bc periode hebt (heb bij de eerste 6 en de tweede 10 maanden bv gegeven) het betekend juist dat het goed geregulierd is. Wat wel kan zijn is dat ze gewoon de dag verwerkt (huiluurtje) of dat ze het wandelen te druk heeft gevonden. Dat is dan een kwestie van wennen.

Hier is het voeden en slapen op verzoek, we hebben Geen Strak schema, en als we ergens heen willen Dan gaan we. Zo ben ik vorige week naar de Verjaardag van mn oma geweest (1uur en 45 minuten rijden heen en terug) en dat ging gelukkig heel goed. De twee oudste kinderen (3,5 en 2 hebben Heerlijk naar hun zusje gekeken de hele Heenweg.
Het is echt proberen wat werkt voor Jou en je kleintje. En tja, huilt ze dan huilt ze ;) dat hoort er nou eenmaal bij, dat heb je met baby's. Je vindt vast een mannier om haar te troosten.

Liefs knutseljuf

Bedankt voor jullie reacties!

Ik voed ook op verzoek en probeer het slapen ook op verzoek te doen... ben zelf ook niet van de strakke planning. Alleen vind ik het soms nog moeilijk inschatten wanneer hij moe is, zoals gisterochtend 1,5 uur jengelen in bed vraag ik me sterk af of tie wel moe was. Nu slaapt ie als een roos, aangezien hij ons gisteravond "gek" heeft gemaakt met een paar uur ontroostbaar gekrijs ;-) en dat terwijl er kraamvisitie was, oeps! Nou daar heb ik dan maling aan hoor, mijn man was boven bij zoonlief en ik ben gewoon af en toe gaan kijken, het gaat door merg en been! Mijn man was ook helemaal radeloos zo erg was het. Wat had ik te doen met mijn mannen...
Begin toch sterk te denken aan darmkrampjes, maar weet het niet zeker... lastig! Hoe herken je die?

@jk87 jullie hebben er savonds ook een hele kluif aan, de dag klinkt wel relaxed verder.

@knutseljuf als je ergens heen gaat, haal je haar dan uit bed of vertrek je na een voeding of iets dergelijks? En slaapt ze altijd in haar bedje of ook wel eens in de box o.i.d.?

Gr. Juutepetuutje

hey juutepetuut,

Onze kleine slaapt overdag in de box of in de kinderwagen (soms op de gang, rustig en donker) Ik heb nog een mannetje van 3,5 en een meid van net 2. En ik heb geen "tijd"om iedere keer naar boven te lopen. Plus dat ik met een keizersnede ben bevallen, het herstel vergt wat energie en ik mag dus ook niet zoveel trap lopen.
snachts (vanaf een uurtje of 11 als wij ook naar bed gaan) gaat ze in haar wieg bij ons op de kamer.

Als ik ergens heen ga dan probeer ik te vertrekken net na de voeding. vaak is ze dan in ieder geval tijdens de reis rustig. Ik voed ongeveer op verzoek, maar omdat ik alles kolf zit er al enige regelmaat in (iedere 3 a 4 uur)

Groetjes knutseljuf

Meestal komt ons manneke 8x per dag en slaapt in zijn wiegje bijna van voeding tot voeding. Grofweg begint er de volgende regelmaat in te komen...'snachts komt hij om een uur of 2, dan om een uur of 6, dan een uur of 9, dan rond de klok van 1 dan rond half 5 dan om half 7,half 9 en 11 uur. Wij doen eerst voeden (Brycen krijgt volledig bv), dan luier, dan kijken of hij nog een toetje wil en vaak is hij dan weer moe en leggen we hem terug en als hij niet moe is nog even kroelen of ff naar beneden in de box.

De afgelopen week zijn we er wel een paar keer uit geweest maar afgelopen woensdag was het ff te gek voor hem. Waardoor hij erg onrustig was, visite was langsgeweest en daarna naar opa en oma geweest en 'savonds was het manneke echt overprikkeld en bijna ontroostbaar.

Als wij op pad met hem gaan dan gaan we ook vrij kort op de voeding. Dan valt hij net in slaap in de auto en dan redt hij het meestal tot we thuis zijn.

Groetjes
Suuz

Baby's jonger dat 3 maanden hebben altijd in de loop van de dag last van onrust. Ze kunnen de slaap niet vatten en lijken constant honger te hebben. Vaak is dit gewoon zuigreflex maar als je bv geeft mag je gewoon aanleggen. Die huiluren horen erbij en als je tijd en energie hebt mag je ze ook rustig lekker bij je pakken. Ze hoeven niet te huilen hoor. Soms is het wel goed ze even te laten huilen, de meeste kindjes huilen zich na een kwartiertje in slaap maar als het dan nog niet lukt (ook niet met een speentje) dan krijsen ze zichzelf zo overstuur waardoor ze vaak nog onrustiger worden. Mijn ervaring is dat ze 's nachts beter slapen als ze 's avonds lekker bij je kunnen liggen/zijn...
Ook overdag kunnen ze wel eens moeite hebben met het vatten van slaap. Dus ja... iedere moeder moet soms zoeken naar de beste aanpak. Bij de één werkt dit, bij de ander dat. Doe wat je hart je ingeeft en je doet het nooit fout.
En eropuit gaan... ja... pak 1 moment op de dag om er eens uit te gaan. Lekker wandelen vinden de meesten heerlijk en ze vallen meestal lekker in slaap vervolgens kun je ze gewoon laten liggen. Niks geen onrust... regelmaat gaan gewoon door.

Succes...

Terug
Bovenaan