slapen..

Dag moeders,

Ik ben benieuwd hoe jullie het doen met het slapen van de kleine ukke puks.

Ons kleine meisje kost veel tijd om haar in slaap te helpen namelijk.
Zo vind ze het fijnst als we in slaap wiegen en dan (niet te vroeg) in bedje leggen.
Of in bed leggen en dan erbij zitten om de speen vast te houden want die laat ze steeds los.
Vaak kost me dat bij elk slaapje een uur!
Dat kan echt niet vind ik en dat moet anders.
Maar ze kan de speen nog niet goed vast houden.

En we hebben nog een dochter rond lopen en dan hebben je simpel weg de tijd gewoon niet.

Natuurlijk laat ik er haar ook gewoon huilen maar dan kan ze echt niet de slaap pakken.
Stiekem hoop ik dat ze gewoon na de fles zo moe is dat ze bij mij in slaap valt en dan kan ik haar zo in bedje leggen..te erg!

Ook leggen we haar soms in een puckababy maar dat scheelt ook niet veel om eerder te laten slapen.

Vooral s avonds bij het avond slaapje heeft ze heel veel moeite.

Als ze slaapt dan slaapt ze wel uren achter elkaar. (afkloppen)

IK ben benieuwd naar jullie ervaringen.

hallo hier een moeder van juli!
lees vaal bij jullie omdat mijn zoon 2-7 is geboren.

hier het zelfde probleem! vooral de avond is erg lastig.
maar ik laat hem gewoon 15 min huilen ga dan na boven geef hem zijn spreen en aai over zijn bol. als het allemaal niet wil haal ik hem erop een geven moment uit en geef zijn fles 30 min eerder vaak valt hij daarna lekker in slaap. heb hem de eerste dagen echt gewoon laten uit huilen vond het verschikkelijk! maar mijn vent had door ik huil mama komt pakt me. viel die bij mij in slaap kon hem nooit meer terug krijgen. ik heb 3 dagen door de zure appel heen gebeten en nu gaat over dag beter. hij moppert dan zo 15 min en valt zelf inslaap. ik ging gewoon wat doen dat ik hem eff niet hoorde. nu overdag slaap hij redelijk goed en snel in alleen de avond blijft lastig.
succes ik weet hoe lastig het kan zijn

Jonge baby's vallen moeilijk zelf in slaap, tenminste de meesten hebben er moeite mee. Na een maand of drie gaat dit wel over maar daarvoor hebben ze gewoon veel liefde en warmte nodig. Ze komen uit je warme wiegende baarmoeder en dan moeten ze ineens in een doodstil bedje liggen, zonder dat wiegende gevoel en jouw rustgevende stem. onge baby's maken echt nog geen gebruik van je (ik huil dan komt mama lekker en heb ik mijn zin). Ze hebben je nodig. Dus langdurig laten huilen zorgt vaak alleen maar voor meer onrust, op zo'n jonge leeftijd. Als ze ouder worden kunnen ze je inderdaad uitproberen.
Maar je mag je kindje rustig 15 minuten laten huilen voordat je gaat troosten, huilen mag... maar ik hield wel een maximum van 15 min aan als ze zo klein zijn. Daarna troostte ik met speentje oid. Daarna nog een keer proberen. Maar als het uiteindelijk niet lukte pakte ik m lekker bij me.

Succes!

In het begin had Max hier ook last van moeilijk in slaap komen. Erg irritant, vooral snachts! Hij is nu 8 weken en eigenlijk is dit bij hem rond een week of 5 vanzelf weggegaan. Bij hem was goed de tijd nemen voor een paar boertjes na het eten, een warm bedje (voor zover van toepassing, met dit weer boeit het niet) en af en toe even in de kamer zijn terwijl ie in slaap probeert te vallen uiteindelijk voldoende om het zelf te leren.
Ben het met bloempje eens dat laten huilen geen zin heeft, zorgt voor meer onrust en je kan ze wat dat betreft niet verwennen op jonge leeftijd. Het gaat voor je kindje puur om het vervullen van de eerste levensbehoeften en een beetje geborgenheid. Bedenk goed, ook als je je geirriteerd voelt: Je kindje doet dit niet om jou te plagen, maar omdat ze jou nodig heeft.
Die gedachte helpt mij erg als ik er even doorheen zit.
Heel veel succes!

Hier ook een moeder van juli.

Ook ik herken het probleem van het moeilijk in slaap komen. Wij hebben bij onze dochter ook alles geprobeerd. Laten huilen, troosten, speentje in en weer gaan. Zelfs een poosje op haar kamer zijn, zodat ze onze aanwezigheid voelt, maar niets hielp...Lang laten huilen voelt voor mij gewoon niet goed bij zo'n kleintje en " verwennen" kun je ze nog niet. Ik ben het helemaal met bloempje eens. Je mag ze best even laten huilen, maar daarna neem ik haar toch lekker bij me. Ik ga vaak even op bed liggen en leg haar op mijn buik/borst. Meestal is ze zo in slaap en ik kom zelf ook even tot rust (heb een druk gezin). 's nachts gaat het goed dankzij de puckababy. Ze heeft zelfs al 2 nachten doorgeslapen!

Ook herkenbaar hier. Matilda wil ook niet altijd slapen. Of wel in mijn armen, maar niet in haar bedje. Dat zou prima zijn als ik de hele dag niks zou hoeven te doen, maar net zoals jij heb ik nog andere kinderen. Tips, die bij Matilda helpen, zijn: toch bij je houden in een draagdoek. Dat vindt Matilda pure verwennerij en ze slaapt overal doorheen. Maar ik vind dat ze ook gewend moet zijn om in haar bedje te slapen. Soms laat ik (als ik weet dat alles ok is) haar even 10 minuutjes huilen. Soms heeft ze het huilen gewoon nodig. Vind ik ontzettend moeilijk. Soms huilt ze dan nog, dan probeer ik haar nog eens te laten boeren. Als dat het is, zakt ze daarna gelijk in slaap. Als dat het ook niet is, geef ik haar haar speen. Vaak zakken haar ogen dan al dicht en laat ik haar weer alleen en kom ik daarna weer terug. Soms werkt dat ook niet en dan haal ik haar eruit dan is ze kennelijk nog niet moe genoeg. Even op de buik spelen en wat zingen ofzo en dan proberen we het daarna weer. Ik merk wel dat Matilda veel last heeft van onrust in huis. Onze oudste is extreem huilerig vandaag en ze reageert daar op. Ze wordt wakker en jammert mee.

Terug
Bovenaan