slapen

Het zal vast wel vaker als onderwerp voorbij zijn gekomen maar hopelijk hebben jullie tips voor me:
Mijn zoontje van 6 maanden sliep vanaf 2 mnd door tot 7.30 uur. Nu komt hij steeds vroeger, 4 uur of eerder. Wil daarna ook niet meer slapen. Ook overdag zijn het nu hazeslaapjes en wordt dan gillend wakker. Hij krijgt om 22 uur zijn laatste fles. Hij draait zich wel steeds op zijn buik maar draait dan niet zelf terug, kan dit echter wel. Dan is het ook gillen, krijsen. Kan dit te maken hebben met een sprongetje of het doorkomen van tandjes? Verder is het een vrolijk en zeer bewegelijk kereltje met een enorme eetlust :)

Heeft hij misschien honger om 4 uur 's nachts? Het kan helpen om hem een papflesje of bordje pap te geven voor het slapen gaan, dan houdt hij het misschien wel uit tot de ochtend.
En met dat terugdraaien: dat hij het kan als hij goed wakker is wil helaas niet zeggen dat hij het ook kan als hij nog half slaapt :(. Dat hadden wij met de speen, die kreeg ze 's nachts ook niet zelf in haar mond en overdag wel.
Gaat hij weer slapen als je hem even troost en weer op zijn rug legt?
Of je kan even bij hem gaan kijken als het een kwartiertje stil is en hem dan meteen terugdraaien als hij op zijn buik ligt.
Het kan best een sprongetje zijn, zeker als je zegt dat hij een enorme eetlust heeft! Tandjes denk ik niet, dat doet meestal niet zoveel pijn dat ze er echt wakker van worden, bovendien heb je dan ook gekwijl en dat ze steeds willen bijten. Wat bij slaapproblemen, met name overdag, soms helpt is een monotone prikkel zoals een eenvoudig muziekje dat steeds herhaald wordt. Zorg wel dat het niet ophoudt als hij net lekker ligt te slapen!
Succes!

Bedankt voor je reactie. Ik heb de afgelopen nachten rijstebloem door zijn laatste fles gedaan maar helaas weer om 4 uur klaar wakker. Denk ook dat het inderdaad met een sprongetje te maken heeft, alle signalen volgen oei ik groei zijn zo herkenbaar. Zal het volgende week ook eens aankaarten bij het CB.

Is hij misschien beweegelijker geworden maakt hij zichzelf wakker? slaapt ie in een bakerzakje? zoeits als de zipadeezip; zakje voor baby's die wat ouder zijn en veel bewegen in hun slaap. zie babbababy.nl :)

Hoi,

Dit komt mij heel bekend voor met onze zoon.

Het bleek inderdaad een sprong te zijn en niet veel later kwamen er in ene twee tandjes door.

Onze zoon werd ook helemaal krijzend en in paniek wakker! En overdag hazenslaapjes...

We hebben volgehouden om hem snachts gewoon even te knuffelen en weer in bed te leggen. Echt honger had hij namelijk nooit.

Terug
Bovenaan