Slapend dof lichaam in bed

<p>Ik heb nu al een paar dagen dat ik wakker word en dat me hele of bijna heel me lichaam dof / slapend aan voeld.</p><p>Ik vroeg me af of meer vrouwen hier last van hebben ?</p><p>En wat ze er tegen gedaan hebben ?</p><p>Ik slaap op me rug als op me zij, to h lijkt het eerder te gebeuren als ik op me rug lig.</p><p> </p><p> </p><p>Bijna 16 weken zwanger</p>

Het kan zijn dat als je op je rug slaapt er wat aders bekneld raken vanwege het gewicht van je baarmoeder. Ze raden ook aan om vooral op je zij te slapen voor de beste doorbloeding :)! Een zwangerschapskussen kan ervoor zorgen dat je fijner ligt op je zij en je niet zomaar op je rug kunt rollen 's nachts! 

Denk idd ook war hierboven gezegd wordt; je grote lichaamsader kan bekneld waardoor er problemen ontstaan met je doorbloeding. Een dof gevoel klinkt als een logisch gevolg (denk aan de slapende arm die geen bloed heeft gehad snachts).
Op je linkerzij slapen schijnt het beste te zijn. Een zwangerschapskussen is inderdaad een fijn hulpmiddel om goed te blijven liggen. 

Ik heb er ook last van! Maar dan met name als ik op mn zij heb gelegen(langere tijd). Even draaien en dan is het ook heel snel weer weg is mijn ervaring. Ik ben nu 25 weken zwanger.

Geen of minder doorbloeding is idd de oorzaak, daar ben ik van overtuigd.
Heb alleen schrik dat dan ook de baarmoeder te weinig bloed krijgt
Ik slaap zoveel mogelijk op me zij
Maar het geeft geen verschil
Als de ene kant slaapt draaien tot de andere kant slaapt
Soms moet ik elke 20 min draaien
Het gebeurd nu met regelmaat dat ik in de nacht opsta om te gaan lopen om de doorbloeding te stimuleren 
Het zijn dan korte nachten
Ook overdag gebeurt het wel eens dat me kont of been slaapt als ik wat langer stil zit
De kwaal op zijn eigen, het zal wel
Maar de angst dat het de baby kwaad doet is groot

Ik merk dat ik tegen de ochtend steeds vaker wakker word, met pijnlijke heupen. Ik draai me dan op mijn andere zij en slaap weer even verder. Misschien is het ook een beschermingsmechanisme dat je vanzelf wakker wordt van de pijn? Zelf ben ik in elk geval niet al te bang dat het echt kwaad kan voor de baby, want dit zijn geen zeldzame kwaaltjes geloof ik!
Toch maar eens verdiepen in een voedingskussen... 

Terug
Bovenaan