Slapend huilen???

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,
Kunnen jullie ons misschien helpen? Coen heeft nu sinds 1,5 week dat hij 's nachts huilt. Niet de hele tijd door, maar dan huilt hij een minuutje en dan is het weer even stil, dan weer huilen, etc. Als ik ga kijken lijkt hij gewoon te slapen. Hij ligt soms wel heel erg met zijn armen te maaien. Heb ook het idee dat dit begonnen is sinds hij zijn handen meer gaat ontdekken.
Hem laten huilen is een goede optie, maar het blijft doorgaan en daardoor slaap ik dus niet. Heb hem al een keer een uur zijn gang laten gaan, maar dat hielp dus niet. Als ik hem troost door tegen hem te praten of door hem tegen me aan te houden dan wordt hij wakker en dan wil hij helemaal niet meer rustig worden. Wat ik nu maar doe is hem de fles geven (een klein beetje op aanraden van het consultatiebureau). Maar volgens mij heeft hij nog helemaal geen honger. Hij kan ook prima tot 7 uur doorslapen, want dat heeft hij ook al een week gedaan. Na de fles is hij dan wel redelijk rustig en slaapt dan tot ongeveer 7 uur.
Iemand misschien tips? Zat te denken aan inbakeren, zodat hij niet zo met zijn armen zit te maaien. Maar als er andere ideeen zijn, heel graag!
Groetjes, Irene

pfff moeilijk is dat. Navara doet het ook, zelfs met de speen in haar mond. Wat bij Navara helpt is haar handjes vasthouden tot ze weer in een diepere slaap is. Ik laat het licht uit, en praat ook niet tegen haar. Wellicht helpt dat bij jullie ook.

xxx Petra

o ja, ik pak haar absoluut niet op uit het ledikant, want dan krijg ik haar idd met geen mogelijk meer in slaap!

Hoi Irene en Petra,

Ik gebruik voor Nik de puckababy, ook wel bakerzak genoemd. Dit om te voorkomen dat hij zichzelf wakker houd en er niet als Edward Scissorhands ( Jemig, hoe schrijf je dit ook al weer) uit te laten zien. De puckababy is te vergelijken met een slaapzak zonder armsgaten, ze houden een beperkte bewegingsvrijheid. Dit voldoet mij prima. Nik slaapt nu heerlijk door.

Hoi Dames,

Ook Tessa wil dit wel eens doen ....
Ik moest er zo om lachen. De eerste keer dat het gebeurde had ik net mijn man verteld dat hij best ook wel eens een nachtvoeding mag geven ook al heb ik nog verlof ...... (of verteld.. hihi... ik had een beetje gemopperd).
Dussss.. zij piepte... hij slingert zo dat voedingskussen op bed en wil haar dus de fles geven en ik vroeg 'm heel verbaasd wat ie ging doen? Ze huilde dus... ze had honger ... zei ie ....maar het was toch echt een heel ander huiltje.
Ze wou dus gewoon een knuffel ... en dat doen we dan dus ook maar, t is alsof ze gewoon even wil weten dat je er nog bent. Wij halen haar eruit (met slaapzak en al) geven een vlugge knuffel en leggen d'r weer terug, dan slaapt ze weer verder zonder een piepje. Ze doet dit gelukkig niet elke nacht hoor :) maar een keer of 2 per week ....

Anne

Het enige dat werkt bij Bo is inbakeren. Eigenlijk al vanaf week 6 is dit echt nodig. Ben er niet helemaal blij mee, maar je moet toch iets.

Terug
Bovenaan