slapende en pijn in de hand

Ik heb de laatste tijd veel last dat mijn hand slaapt en het is ook meestal de linkse hand.
Soms word ik er s'nachts wakker van de pijn en dat ik die hand dan moeilijk kan bewegen.
En overdag heb ik er ook regelmatig last van maar dan meer in de vingertoppen. Herkent of heeft iemand dit probleem.

Groetjes Roxy
 
Ik heb het ook gehad. Eerst toen ik vijf maanden zwanger was en nu (37 wk) heb ik het weer. Ze zeggen dat het kan komen door vocht. Ik heb al RSI dus bij mij kan het ook daar door komen.
 
Hoi Roxy,

Dat komt door vocht, ik heb dat ook. Het begon met een week of 23, met tintelen en een slapende hand in de nacht. Daarna kreeg ik mijn ringen niet meer om, toen begon het gevoel overdag uit mijn vingers weg te trekken in een hand en daarna in de andere hand. Volgens de gyn is het na de bevalling weer weg, ik kan niet wachten want het is een irritant gevoel alhoewel je er uiteindelijk wel aan went. Ondertussen is er echt niks aan te doen, helaas.

Veel succes en de groetjes, Jane 40+1
 
Nog vergeten te zeggen: Nu zo op het eind sinds een week of 3 krijg ik een heel raar gevoel in mijn hand als ik diep inadem. Heb ik ook gevraagd bij gyn en ook dit heeft te maken met de afknelling van zenuwen waarschijnlijk ook door vocht. Maar ook dat is niks om je zorgen te maken mocht je dat ooit nog krijgen tijdens de zwangerschap. Is wel grappig he, want ik had nog nooit gehoord van beknelde zenuwen door vocht in de zwangerschap, maar het is dus heel normaal.

groetjes, Jane
 
goh...dit wist ik ook allemaal niet...ik heb ook vaak,vooral 'snachts zo'n pijnlijk slapende hand maar ik dachtr eigenlijk dat het kwam door dat ik er op lag,omdat je nu niet zo makkeleijk meer draait en zo...weer wat geleerd dus...!-)
 
hoi hoi
ik heb dara ook last van..
heb het nagavraagd en het blijkt dat er een bandje in je pols rond je zenuwen ed loopt..
door het vocht knelt dat bandje af en daarom heb je alleen last in hand of vingers en niet je hele arm...

groetjes nathaly
 
Klinkt als carpale tunnel syndroom. Doordat je tijdens je zwangerschap meer vocht vasthoud komen de zenuwen die door de carpale tunnel van je pols naar je hand lopen wat klem te zitten. Op zich niets om je zorgen te maken, maar wel heel lastig. Als je hele erge klachten hebt kun je misschien een polsbrace laten aanmeten waardoor je wat minder pijn hebt. Het gaat als het goed is overigens straks vanzelf weer over.
groetjes!
Joke
 
hoi het klinkt inderdaad als carpale tunnel syndroom.heb het ook gehad in beide handen, ben aan beide geopereerd .heb het ook gekregen toen ik zwanger was van m,n zoontje .je wordt er niet vrolijk van.

veel succes en als je last houd zou je kunnen vragen om nachtspalken dat hielp mij eerst wel.

groetjes bianca
 
Terug
Bovenaan