Slapende handen.. AARGH!

Hallo allemaal!
Hier een berichtje van een niet zo hele actieve oktobermama op het forum. Heb net een weekje verlof achter de rug, dus kan nu eindelijk wat rustiger aan doen en op het forum rondzwerven!
Ik heb even een vraag over 1 van de vele zwangerschapskwaaltjes, waar ik eigenlijk weinig over kan vinden: slapende (en wat dikkige) handen! Heel irritant en heb er sinds een paar weken last van. Eerst alleen ´s ochtends, maar nu is vooral mn rechterhand de hele dag ´slapende´. Hebben jullie wat tips om het wat dragelijker te maken of zelfs minder te laten worden, want ik weet me geen raad meer!
Thanks!

Hai Riekje,

Klinkt als carpaal tunnelsyndroom. Doordat je tijdens de zwangerschap meer vocht vasthoudt, wordt een zenuw in je arm/hand bekneld en daardoor gaat je hand slapen. Wat ik erover kan vinden is dat het wel eens helpt om wat oefeningen met je hand te doen, terwijl je je hand in een badje lauw-warm water houdt. Een andere tip was om met een polsbeschermer te slapen, zodat je pols recht wordt gehouden tijdens de slaap.

Je kunt er denk ik het beste even op Googelen. Het schijnt tijdens de zwangerschap bij veel mensen voor te komen.

Succes ermee!

Groetjes,
Melian (november)

hoi hoi,

ik ken dit via een andere zwangere vriendin.....en ondanks de tips die hierboven ook beschreven zijn, zul je het er waarschijnlijk even mee moeten doen. want na de zwangerschap schijnt het weer te verdwijnen. het is gewoon een kwaal zeg maar.

sterkte

Yep dat wilde ik ook antwoorden: carpaal tunnel syndroom... Van die (goedkope) polsbeschermers voor t skaten bijv zouden wat kunnen verlichten, als t goed is gaat het na je zwangerschap gewoon weer over, zo niet moet je even een verwijzing voor de neuroloog vragen...

Vervelend lijkt me, irritant kwaaltje! Succes

Terug
Bovenaan