slapende handen

ik heb sinds een week echt onwijs last van slapende handen. snachts wordt ik er wakker van.
alles tussen de ellebogen en de vingertoppen doet pijn. ik kan net een bakje koffie drinken, en dan slapen mijn handen weer. mijn polsen lijken wel kussens. en tussen mijn knieen en mijn enkels loopt het in 1 lijn door. ik heb al zo veel mogelijk dag en nacht de benen omhoog. maar door mijn fybromyalgie houdt ik dat niet lang vol.

de vk zegt dat t van het vocht komt, dat meende ik al.
maar wat ik er tegen kan doen, of hoe het dragelijker te maken, weet ie niet.
iemand van jullie ervaring, of tips.

ben wel blij dat het niet meer vriest, hihihi
straks ijskonijn.

knuff
smooty

Hoi Smooty!

Hier ook een met fibro! En ook hier veel vocht vast aan het houden. Fietsen helpt goed tegen het vocht (ik kan het nu niet meer, maar het schijnt te helpen zegt de fysio).
Heb het er vanmiddag met de vk over gehad en die zei dat zolang mijn bloeddruk goed bleef het niet veel kwaad kon, het is alleen erg vervelend. Bloeddruk dus idd in de gaten houden,
Bij mijn dochter had ik het ook en was het vocht 10 weken na de bevalling verdwenen.....
In je polsen is het een bekend fibro-kwaaltje, ben er al aan beide armen voor geopereerd, maar dat was voor de zwangerschappen. Het heet Carpaal Tunnel Syndroom (CTS) . Hopelijk is eht alleen vocht en gaat het na de bevalling vanzelf weg. Wat nog wel wil helpen is je armen zo veel mogelijk recht houden, door je elleboog te buigen klem je gauw je bloedvaten af met al dat vocht.
Sterkte ermee!

Greetz Esz

Hey hier een fysiotherpeut,

Regelmatig een ijspakking tegen de binnenkant van je pols kan goed helpen (10 min per keer)

Verder kun je info opzoeken over: carpaaltunnel syndroom.

Na de bevalling ben je er vast zo weer vanaf!
Succes!

buiten de zwangerschap heb ik er nooit geen last van. zelfs van mijn fybro heb ik zo'n 6 jaar nauwelijks last gehad. tot een maand of 3 in mijn zwangerschap, toen staken de oude en helaas vertrouwde klachten de kop weer op.

bloeddruk is volgens het boekje. helemaal toppie gelukkig.
Dus toch ijs he. ach zoutwater bevriest niet toch?? :)
en armen recht houden, oke, staat genoteerd.

bedankt alvast voor deze tips.
ik probeer alles!!!

knuf smooty

Terug
Bovenaan