Slapenloze nachten zwanger

Hey,

Ik ben nu 31 + 3 weken zwanger en heb de afgelopen nachten 2 a 3 uurtjes slaap per nacht gehad. Ik ben kei kapot maar het slapen lukt gewoon niet. Dan pijn in me rug dan weer maagzuur dan is het weet te heet dan snurkt je vriend dan is ligt die buik weer in de weg ik kan gewoon niet meer slapen. Iemand die mij kan helpen?? Ik kan overdags gewoon niet meer op mijn pootjes staan middagdutjes heb ik ook al geprobeerd maar dan kom ik ook niet in slaap. Ik heb een thee geprobeerd voor het slapen niks werkt iemand ervaring of iets wat me kan helpen??
Alvast heeel erg bedankt voot de reacties.
Groetjes

Heel herkenbaar. Ik ben morgen 34 weken weken zwanger en heb er ook al weken last van. Een paar nachten slecht, en dan weer een paar nachten goed. Als ik echt heel moe ben dan neem ik twee paracetamol voor de nacht zodat ik niet wakker wordt van de zere rug en heupen, dat helpt wel aardig. En overdag toch een powernap om weer door te kunnen.

Oh wat heb ik met je te doen. Ik herken het zo erg. 
Probeer probleem voor probleem aan te pakken. Hopelijk werkt dit een beetje en anders gewoon je verloskundige vragen voor tips. 
Maagzuur; omeprazol nemen voor het slapen gaan en rennies op je nachtkastje 
Rugpijn; neem een lekkere warme douche voor het slapen gaan en laat je vriend je een beetje kneden. Een kruik op je rug kan ook wonderen doen. 
Snurken; oordoppen!! Wát een uitvinding die dingen haha. Heeft mij een hoop rust gegeven. 
Zware buik; slaap je al met een voedingskussen of kussens tussen je benen? Dat laatste kan helpen voor je rugpijn en eventueel bekkenpijn. Je kan je buik eventueel op een voedingskussen leggen. 
Probeer een goed avond ritueel te bedenken zodat je lichaam weet dat het moet gaan slapen. 
Hoop voor je dat er wat verbetering komt. Het is echt slopend..

Ik ben vorige week bevallen. Maar ik had op het laatst van mijn zwangerschap ook echt slechte nachten dit had ik aangegeven bij de verloskundige en die heeft ervoor gezorgd dat ik 3 weken lang 1 nacht in de week in hrt ziekenhuis mocht slapen met medicijnen zodat ik echt even een nachtje goed kon slapen. Zeker omdat de bevalling veer energie kost en de eerste paar weken met de baby natuurlijk ook slapeloze nachten hebt. Dus ik zou gewoon vragen of je een keertje in het ziekenhuis mag slapen. Sterkte

Dat was bij mij idd ook zo! Alleen was ik extreem vermoeid doordat ik een week lang elke avond/ nacht voorweeën had (was 40 weken zwanger). Huilend de verloskundige opgebeld en ze zei idd bovenstaande. 
Eenmaal bij het ziekenhuis aangekomen bleek dat ik 4cm ontsluiting had, dus mocht de slaapcocktail niet meer maar moest bevallen? 

Ik had ook rond jouw tijd deze klachten! Het lichte slapen schijnt ook een voorbereiding te zijn voor de gebroken nachten als de babe er is. 

De tips die wittechocola noemde gebruikte ik ook. 
Zwangerschaps yoga hielp ook goed. Het verlicht de pijn aanzienlijk en je leert andere houdingen of anders te bewegen. 
Mediteren hielp om toch een beetje rust te pakken.
Sterkte!  

Mijn verloskundige adviseerde mij valeriaan extract, natuurlijk slaapmiddel. Gewoon tabletten van de Kruidvat. In de avond 2 innemen, lekker warm douchen, goed liggen met veel kussens in je rug/buik/benen...

Terug
Bovenaan