Slappe armpjes

Mijn dochter van 8,5 maand draagt een beckerspreider ivm heupdyplasie....Nu wil ze absoluut niet op haar buik liggen...Ze zit al vanaf de 3e maand in spreistand dus heeft nooit op buik gelegen....Van het CB moest ik het meer gaan oefenen maar ze begint steeds te huilen als ik haar op haar buik leg, laten liggen heeft weinig zin want ze gaat steeds harder huilen dat moet toch ook de bedoeling niet zijn....Ze kan zich ook niet omhoog duwen met haar armpjes want die zijn te slap,...Haar nekje is wel heel sterk....Verder kan ze wel goed zelf zitten en ontwikkeld ze prima maarja ze willen natuurlijk wel vooruitgang zien op het CB en een vriendin begon ook al dat ze slap was in haar armpjes....Ben er gewoon helemaal onzeker van geworden heeft iemand tips voor me...O ´ja ik heb ook al geprobeerd een handdoek op te rollen onder haar okseltjes maar nog steeds huilt ze....
 
Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je er onzeker van word. Heb er zelf geen ervaring mee.
Maar misschien vind ze het leuk en stimulerend als je zelf voor haar op de grond op je buik gaat liggen en dan bv met een bal naar haar rolt. Of een ander speeltje?

heel veel succes
 
Ik zou toch gewoon het CB opbellen om wat tips te vragen. Het lijkt me lastig omdat je dochter al zo oud is. Effe denken hoor.
Als je haar op je knieen legt of op je borst als je zelf ligt.
Misschien op de rand van het bed ofzo. Het lijkt me dat als ze jou ziet het makkelijker zal zijn voor haar.
 
Hoi,
Ik heb zelf als baby totdat ik 1 jaar was een spreidbroekje gedragen.
Ik kon dus ook niet draaien en ook niet op mijn buik liggen. Volgens mijn moeder deed me dat ook pijn. Als ik de foto's zie kan ik me dat wel voorstellen aangezien de beentjes in een geforceerde stand staan. Maar wees gerust het komt allemaal vanzelf goed. Op een gegeven moment mag het spreidbroekje een tijdje af (dan afbouwen) en dan gaat het echt heel erg snel met alles. Draaien en op de buik liggen komt dan wel. Wat je misschien af en toe wel kunt doen is je kleintje op jouw benen over dwars op de buik leggen. Dan rust er geen gewicht op de heupjes en kan ze toch haar nekje trainen.
Succes ermee
Groetjes
 
Hoi hoi,

Bedankt voor de goeie tips...Als ze op mijn benen op haar buik ligt vind ze het prima en drukt ze zich ook op met haar armpjes en blijft even recht en dan zakt ze er weer doorheen dus er is zeker vooruitgang...En zo is het ook als ik haar op mijn buik op haar buik leg ze lijkt het zowaar leuk te vinden...Ik weet niet wat ik meemaak....En Melanie ook erg bedankt voor je reactie ik weet ook ergens wel dat ze het straks allemaal in zal halen maar op het CB kunnen ze soms zo raar doen toch?? En ik moet ook eerlijk zeggen dat het soms ook erg moeilijk is als ik kindjes van dezelfde leeftijd als mijn dochter zie zonder spreidbroek die echt lekker kruipen...Ik had dat in het begin niet maar we zijn nu 5 maanden verder en nu begin ik er nogal van te balen....
Maar het is voor een goed doel he...wellicht mogen we eind maart af gaan bouwen dat zou heerlijk zijn,...Bedankt voor de reacties en we blijven oefenen. Groetjes, Annemarie
 
Terug
Bovenaan