slappe borsten.........4 maandendip?????

het onderwerp zegt het al... ik geef nu 4 maanden volledig borstvoeding en ineens zijn mijn borsten heel slap, alsof er geen melk meer komt. ook voel ik het toeschietreflex niet meer, maar mijn dochtertje drinkt nog wel gewoon, soms is ze niet tevreden en soms weer wel.
ik heb op het borstvoeding site gekeken en daar hebben ze het over de 4 maanden dip, maar kan nergens terugvinden wat dat inhoud..... ook kolven lukt ineens niet meer, terwijl ik zo een fles van 250cc vol kon krijgen.
ik las daar ook iets over neusspray, wat zou helpen met kolven, maar ook dat vind ik nergens terug.......

kan iemand hier mij helpen, want ik hoop de 6 maanden te kunnen halen ivm allergieen in de familie...

mijn meisje krijgt ook tanden en ik ben nog niet ongesteld geweest, heeft dit er iest mee te maken???

ik hoop echt dat iemand raad weet!!!

groetjes msm

Hi,
Je moet even naar borstvoedingsforum teruggaan en daar ergens de vier maanden dip intoetsen en dan kun je daar veel over terug lezen, ik heb die vraag daar ook gesteld, en toen gaven ze mij die tip. Ik ga pas over een paar weken kijken, want mijn meisje is 12 weken, bijna dertien.
Het heeft iets te maken met een sprongetje, niet bang zijn dat je niet genoeg voeding hebt, want dat is echt niet zo.
Misschien even een tijdje aan twee kanten voeden, komt wel weer goed, hoor!!!
De mijnes voelen de laatste dagen ook iets minder vol aan, maar ik voed nu gewoon even aan twee kanten, wordt de boel ook weer extra gestimuleerd om meer melk aan te maken.
Succes
X

Hoi,
Komt bekend voor! Voor het kolven heb ik toen de neusspray aangevraagd bij de huisarts. Dit was geen enkel probleem.
Mijn zoontje dronk toen gewoon 2 borsten en dan is de hoeveelheid melk per borst natuurlijk ook minder. Er zit nog steeds genoeg voeding hoor! Bij mij kwam het ook doordat ik weer was begonnen met werken, drukte in 't hoofd en daardoor minder ontspannen dan anders om voeding aan te maken. Ik heb me toen ook weer even gestort op mijn eigen voedingspatroon, voldoende drinken, meer rust-momenten inbouwen en het ging weer beter.
Veel succes!

Terug
Bovenaan