<p>Hoi
</p><p>ik ben 36 weken zwanger en heb vanaf het moment dat ik leven kan voelen al zorgen over de kracht waarmee mijn dochter in mijn buik beweegt. </p><p>Ik voel haar vanaf een week of 20 dagelijks maar zwak. Rond de 30 weken ging ik haar anders voelen maar niet perse krachtiger. </p><p>Het maakt mij enorm onzeker om te lezen en te horen dat veel vrouwen die zwanger zijn hun baby krachtig voelen en ik soms blij ben als ze een keer draait of op mijn blaas trapt.. wat overigens ook altijd zachtjes is.</p><p>ik ben bang dat er wat mis is.. dat ze gewoon te zwak is om te bewegen... zijn er dames die dit herkennen? </p><p>Ik ben over het algemeen niet zo paniekerig aangelegd en werd er pas ongerust over op het moment dat ik me ging verdiepen in hoe vaak en hoe krachtig je een baby moet voelen. Ik maak me gewoon oprecht zorgen... misschien is dat normaal rond dit termijn maar vind het vervelend en ben bang dat zij ongezond is. </p><p>Ik heb nu 3 keer een ctg gehad en daaruit komt helemaal niets bijzonders en op de ctg kun je zien dat er beweging plaatsvind maar waarschijnlijk te zwak om te voelen. Mijn placenta ligt netjes aan de achterkant. </p><p>Inmiddels dus 36 weken zwanger en onze dame ligt in stuitligging. Een uitwendige versie heeft niets opgeleverd want ze ligt al te diep met haar billen ingedaald. Ze konden haar niet uit mijn bekken krijgen. </p><p>Wat mij opvalt is dat mijn dochter àltijd in dezelfde houding ligt op dezelfde plek.. namelijk in onvolkomen stuit met haar hoofd rechts en haar benen links.. ze beweegt nu echt amper en mijn buik voelt aan de bovenkant altijd strak en hard aan omdat ze hier tegenaan drukt. </p><p>Is dit normaal tijdens dit termijn? </p><p>Ik heb het met de vk gehad over de zwakke bewegingen en die zegt dat als ze altijd al zo rustig is geweest ze ook echt niet ineens drukker gaat worden. Ik ben nu overgedragen aan het ziekenhuis omdat ik zal bevallen dmv een geplande keizersnede. </p><p>Ik kan mijn zorgen op de 1 of andere manier niet uitzetten.. ik hoop natuurlijk dat ik mij zorgen maak om niks maar vraag me af of er meerdere vrouwen zijn die dit meemaken of mee hebben gemaakt. </p>