slappere gewrichten

Ik ben zelf fysiotherapeut en weet dat je gewrichten in de zwangerschap slapper worden.
Alleen weet iemand wanneer dat gaat beginnen?

Mijn enkels en knieën zij altijd al zwak geweest, maar nu zak ik er echt vaak doorheen.
Ik denk dat het al door de hormonen komt, of is dat echt te vroeg?

Heb veel last van slappe benen arman en handen, weet niet of dat nou mn spieren of gewrichten zijn waar ik last van heb. Lopen en tillen is echt af en toe moeilijk.

heb bij de eerste ook bekkeninstabiliteit gehad al met 16 weken begon dat toen nu moet ik zeggen valt het nog mee heb wel last va mijn heupen maar is wel anders maar verder heb ik nergens last van kwa gewrichten

Sinds de 3 maanden zwangerschap heb ik al last van bekkeninstabiliteit. Begon met lage rug pijn en bij mijn stuitje, maar nu breidt het ook uit naar mijn liezen/schaambeen. Volgens mijn fysio wordt het inderdaad veroorzaakt door de hormonen en dat werkt dan in je hele lichaam, dus kan ook bij andere gewrichten.

Ik begin ook wat meer last van mijn buik en rug te krijgen en groei ineens ook erg hard!
Die klachten komen gewoon door teveel staan en lopen. Ik werk nog 36 uur en het is alleen maar staan en veel oefeningen voor doen, verder masseren enzo.

@Mickey: Dar dacht ik zelf ook al. Maar fijn dat jij het kan bevestigen. Maar een beetje uitkijken bij het lopen dan...
Ik hoop dat het met jou goed blijft gaan ,want bekkeninstabiliteit is geen pretje.

Hoi Jenny,
Bedankt, het is zeker geen pretje! Kan me voorstellen dat het bij jouw werk behoorlijk zwaar is, het zal lastig zijn om meer te zitten lijkt me. Succes!
Ik heb zittend werk, maar moet heel veel reizen. Maar lang zitten doet ook pijn en in de auto zitten/rijden is helemaal vervelend. Daarom zit ik al thuis nu. Best saai en even wennen, maar het gaat gewoon niet.
Liefs

Terug
Bovenaan