slecht alleen kunnen spelen

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is nu iets meer dan 16 maanden oud.
Eerst kon hij zichtzelf prima alleen vermaken, maar de laatste tijd heeft hij constant
aandacht nodig.
Het is zo erg dat ik hem zelfs mee neem naar het toilet.
Zijn speelgoed raakt hij ook nauwelijks nog aan, hij wil alleen klimmen en stoeien en een lopen.
Eerst dacht ik dat het een sprongetje was, maar die zou nu inmiddels voorbij moeten zijn.
Herkent iemand dit?

groeten
Rachel

Onze tweeling is ook 16 maanden. Ze spelen steeds minder met hun speelgoed. Wij vermoeden dat ze ook een beetje op hun speelgoed zijn uitgekeken en dat ze gewoon een nieuwe uitdaging nodig hebben.

Ze hebben ook allebei een vrij lange periode gehad dat ze direct begonnen te krijsen als iemand de kamer uitliep (zelfs als er nog iemand anders in de kamer was). Dat hebben we gewoon genegeerd, het is namelijk geen doen om een tweeling continu overal mee te nemen. Uiteindelijk is dat overgegaan. Onze dochter had dat trouwens al afgelopen december en onze zoon een maand of twee geleden.

Onze zoon wil ook graag klimmen, nu hij dat een beetje kan. Tot op zekere hoogte laten we hem ze gang gaan. Laat hem lekker zijn motoriek oefenen. We hopen op een goede zomer, zodat ze straks lekker buiten in de tuin hun gang kunnen gaan. We hebben al een kleine glijbaan gekocht, dus dan kunnen ze daar op klauteren.

groetjes,
Martine

Terug
Bovenaan