Slecht dribken..

Hallo mama's

Vraagje, ons dochtertje is 16 maanden en is een moeilijke drinker, ze wil alleen drinken met veel afleiding ( speeltje ed ) of op schoot, ze drinkt met een rietje, iets anders lukt bijna nooit.. we hebben al bijna alle bekers geprobeerd, nu hebben we de rietjes beker van Difrax en die gaat redelijk, soms als je haar alleen laat en voor de tv zet, dan drinkt ze hem leeg.. maar vaak neemt ze een paar slokjes en gaat er vervolgens mee spelen en later gooien.. wie weet hoe we dit kunnen afleren, het spelen met de beker. we pakken hem nu vaak af( dan gaat ze huilen ) en zeggen dat ze niet met de beker mag gooien.. en dan proberen we het later vaak weer.. met na een paar keer het zelfde resultaat..

Als ik dan andere kinderen zie die binnen een aantal min een beker leeg hebben dan ben ik wel eens jaloers..

Ze komt meestal met fruit ed erbij aan 500 cc op een dag, ze zeggen dat het genoeg is. maar ik moet er zoveel moeite voor doen..

Bedankt vast
 
Zoë is van december 2007 en drinkt ook weinig tot niets. Ons voordeel is dat ze nog de borst krijgt en dat nu met dit warme weer wat vaker vraagt.
Verder wil ze niets uit een fles, tuitbeker, rietsjes beker enz. Het enige wat redelijk gaat is een pakje sap. Niet het meest gezonde maar soms ben je al blij dat ze iets drinkt. Daarnaast drinkt ze wat ze drinkt uit een gewone beker en dat gaat zo af en toe best aardig.

Hoeveel ze op een dag drinkt hmmm weet niet hoeveel bv ze krijgt natuurlijk maar als ze op een dag 1 beker ander vocht binnen krijgt is het veel (en dat is dan samen met de slokjes uit een pakje, wat watere, melk enz) dus echt totaal naast de bv 1 beker extra vocht.

Daarbij hou ik in de gaten hoeveel ze plast en of ze huilt met tranen, hoe fit ze is enz.

wat ik in jou geval zou doen is de beker op vaste tijden aanbieden, ipv de hele dag door laten staan.

groetjes
 
Ach troost je, die nathalzen die hele bekers achterover slaan maken ook veel meer natte luiers...

Het is best vervelend als het zo'n moeite kost om dingen naar binnen te krijgen, maar probeer het een beetje los te laten. Bied gewoon veel verschillende dingen aan, op een gegeven moment merk je wel wat werkt. Houdt je kindje van (zlefgemaakte) waterijsjes?
 
Klopt veel natte luiers, heb je met die kids die de hele dag door veel drinken, maar dat is ook zo erg niet.. we bieden haar drinken aan op vaste momenten, maar ze neemt dan heel weinig.. loslaten wil ik heel graag, en ik wil me er ook geen zorgen over maken, maar het is wel erg moeilijk.. zoals vandaag was ik er niet de hele dag en was ze bij haar opa en oma vanaf half 2 toen heeft ze tot half zeven in de avond maar 40 cc gedronken.. later dronk ze nog wat en had ze 125 cc op.. maar was 2 keer droog met het verschonen.. waterijsjes vind ze lekker, dus die krijgt ze dan soms als het mooi weer is..

Bedankt voor de reacties
 
Terug
Bovenaan