Slecht drinken aan de borst..

Shamil is nu bijna 4 maanden en sinds 2 dagen drinkt hij overdag  slecht aan de borst ik leg hem aan en hij drinkt een beetje en daarna wil hij niet meer!!! alleen om 7 uur in de ochtend  drinkt hij wel goed en de laatste voeding drinkt hij ook goed...

Herkent iemand dit??

Hallo,

Ja herken het ook wel een beetje, denk dat die zijn voedingen aan het verzetten is of heeft gewoon genoeg aan minder voeding!!!
Heb ook ergens gelezen hier op het forum dat het rond de 4mnd zo zou kunnen zijn dat het wat meoilijker werd met borstvoeding geven!!!
Ons dochtertje doet het ook weleens dat ze maar 1 borst pak smiddags i.pv. 2 borsten, nou ja denk ik dan maar dan heeft ze gewoon geen zin in 2 of de borst zat vol genoeg voor haar buikje!!! Zolang ze maar groeit en rond genoeg is maak ik me niet druk!!!

Succes hé!!!!

Liefs Sandy

er bestaat inderdaad zoiets als een 4-maanden-dip. ik weet eigenlijk niet precies waardoor het komt. Maar ik hoor heel veel moeders erover dat de bv rond de 4 maanden ineens een probleem wordt.   Maar eigenlijk komt dat altijd weer goed. Mijn zoontje is nu ruim 3 maanden, en ik bereid me er alvat op voor.

Hopelijk is het bij jou ook gewoon een fase.

succes.

Het zal er idd wel bijhoren... Hier hetzelfde!
Loek is nu 16 weken, bijna 4 maanden en sinds een kleine week drinkt hij slechter. Het is steeds maar kort goed drinken en dan voortdurend afgeleid zijn door alles en niets. Vooral de rand van mijn blouse, t-shirt, pyama, maakt niet uit is interessant. Daar moet hij naar kijken en aanzitten. Twee slokjes.... en rondkijken! Met moeite een slokje.... en graaien. En weer twee slokjes.... en rondkijken.... De voedingen duurden 4min per borst, maar nu doe ik er vaak 30 minuten over!

Hoi!

Hier geen borstmoeder, maar een flesmoeder. Rond deze leeftijd zijn de kindjes druk bezig met een sprongetje en drinken ze (volgens mij) allemaal wat slechter. Duurt 2 à 3 weken en is daarna weer over. Vaak drinken ze dan juist wat grotere hoeveelheden. Dus ook de fleskindjes! Geen zorgen maken, maar wel even doorzetten.

Groetjes, Ingrid

Bedankt voor jullie reacties dames..

Hey woedel hoe jij het beschreef zo is het bij mij ook alleen dan 1 min per borst alles is interessant behalve mijn borst haha.
Grappig is dat,..ik zat het te lezen en dacht oh shamil is niet de enige...

Dan is het hoop ik maar voor even, als hij maar goed blijft groeien!!

Groetjes

Ik ben ook flesmoeder, maar dit herken ik ook wel! Christian is nu precies 4 maanden en sinds 3 dagen drinkt hij regelmatig zijn flesjes niet op (heeft hij nog NOOIT gedaan, gingen ALTIJD leeg)! Ik dacht eerst dat het aan de verkoudheid lag, maar die is al goed aan het verbeteren. Hij lijkt ook helemaal geen honger te hebben. Normaal ging hij om de 3-3,5 uur huilen om een flesje, en dan ook echt huilen (krijsen!). Maar nu, hij meldt zich helemaal niet meer overdag... Gisteren hadden we een drukke dag en voor dat ik het wist, zat er al 5 uur tussen 2 voedingen, terwijl hij ook al uren wakker was, en nog vond hij het allemaal best. Ik heb toen besloten dat het etenstijd was en toen ik hem de fles gaf, keek hij even zo van: "Ach ja, dat zou ik ook nog eens kunnen doen... Als je zo graag wilt, mama." En ging toen rustig drinken (inderdaad, continue om zich heen kijkend... alles is interessant). Hele planning in de war, hij heeft gisteren maar 4 flessen gehad ipv 5...

Maar ach, hij komt niets tekort...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

Terug
Bovenaan