Slecht drinken bij 15 weken

Hallo medemoeders,
Kennen jullie hetvolgende? Onze dochter van 15 weken drinkt sinds een paar dagen wat minder goed. Het is eigenlijk begonnen na de prik van afgelopen maandag, maar ik vind het nu wel lang duren en ze drinkt ook steeds minder, dus ik maak me zorgen. Ze dronk gemiddeld tussen de 160 en 200 per fles, 5 x (soms een kleine nachtvoeding). Dit werd de afgelopen dagen steeds minder, een paar keer met moeite 120 ml. En nu liet ze gisteren zelfs bijna een hele fles staan om 19.00 uur, ze dronk maar 40 ml. De fles om 22.00 uur dronk ze weer iets meer, maar ook maar 90 ml. 's nachts werd ze wakker en dronk weer 160 (normaal geef ik haar 's nachts niet zoveel, maar dacht nu alles wat erin gaat is goed). Om 7.30 uur maar 60 ml en nu net 120. Het gaat dus op en af. Ze drinkt tien minuten en begint dan hard te huilen. Zodra je de fles eruit haalt en haar rechtop zet is het weer over en begint ze te lachen en brabbelen, maar wil echt niet meer verder drinken. Wat kan dit zijn? En gaat het weer over? Moet ik haar vaker proberen te voeden of gewoon om de 4 uur aanhouden, wat al weken goed gaat? Ze is verder niet ziek, wel wat 'hangerig en huilerig', maar niet extreem. Wie herkent dit?
Jootje
 
Hallo,

Hannah heeft ook periodes gehad dat ze zo slecht dronk, niemand wist wat het was ik heb van alles geprobeerd, allemaal verschillende speentjes etc.
Nu weet ik wanneer Hannah een groeispurtje doormaakt (in de oei ik groei kun je dit terugvinden), zij soms wel een week moeilijker drinkt. Zij heeft inderdaad bij 15 weken bijna niets gedronken soms maar 200-300cc op 1 dag!
Ik denk als kinderen echt honger hebben kinderen wel drinken.
Succes het gaat ws wel weer over, en indien je het niet vertrouwd, kun je altijd het CB of iets dergelijks raadplegen....
Lisanne
 
Hoi,

Slaapt ze wel goed? Is ze niet te moe als ze de fles krijgt?
Het kan idd een periode zijn. Maar als je het niet vertrouwt zou ik idd het cb bellen.

Groetjes,

Nina
 
Hoi Jootje,



Heb exact hetzelfde probleem, mijn zoontje is nu bijna 17 weken en
ineens is de fles geven een heel gevecht, hij lijkt wel trek te hebben
maar duwt steeds zelf de fles uit zijn mond, handjes vasthouden heeft
ook geen zin want dan gaat hij nog harder liggen spartelen en drinkt
hij helemaal niet meer. Heb zojuist het CB hierover gesproken, het
schijnt normaal te zijn dat ze ineens een korte periode minder drinken,
belangrijk is dat je kindje in ieder geval 400 cc op een dag binnen
krijgt anders drogen ze uit. Drinkt je kindje minder dan was haar
advies naar de huisarts te gaan. Het is de leeftijd dat tandjes kunnen
gaan opspelen en dat hun mondje dan dus pijn doet. Ik moest in ieder
geval het eten niet gaan opdringen. Ik kijk het dus nog maar even aan.
Succes!!!



Silvia

 
Hallo Jootje,
Hier net zo. Onze inmiddels ruim 6 maanden oude dochter heeft rond de 15-16 weken ook een periode heel slecht gedronken. Ik kreeg er met moeite 500 cc per dag in, hoewel ze daar wel genoeg aan leek te hebben want ze sliep verder normaal en huilde niet. Korte tijd later was ze helemaal de oude. Het is waarschijnlijk een 'sprongetje' in de ontwikkeling, zie inderdaad het boek 'oei ik groei'.
Ze heeft net weer zo'n sprong gehad, met 26 weken. Ze was hangerig en dronk slecht. Nu is ze de vrolijkheid zelf, ze wil alleen nog maar rechtop zitten en zegt  ineens 'dada'. Ik geloofde nooit zo in die sprongetjes, maar heb het nu bij allebei onze kinderen meegemaakt en het is echt waar!
Volhouden dus, niets opdringen en het leidt tot nieuwe ontwikkelingen!
Groeten van Simone
 
Terug
Bovenaan