Slecht drinken en eten

Hai,

Kai is nu bijna 7,5 maand en sinds een paar maanden drinkt hij al een stuk minder dan voorheen. Ben al snel op 3 flessen overgegaan maar daar laat hij ook 60-80 van staan.
Sinds een paar dagen eet hij ook zijn fruitpotjes niet meer leeg en gisteren wilde hij zelfs helemaal geen groentepotje. Diksap daar is hij ook niet dol op. Heel soms drinkt hij daar 60-80 cc van over de hele dag.

Ben zo bang dat hij nu veel te weinig binnen krijgt. (vooral qua vocht)
Hij heeft wel genoeg plasluiers.

Herkent iemand dit of heeft iemand tips zodat hij wat beter gaat drinken en eten.

Gr. Kim
 
Hoi,

Tijn houdt ook niet zo van diksap. Hij drinkt als ik heel veel geluk heb over de hele dag misschien 1 flesje van 125 cc. Maar meestal zit er sowieso nog 60cc in het flesje. Ik hou me er maar aan vast dat hij het allemaal nog niet hoeft te drinken. Inprincipe zouden die 3 flessen voldoende moeten zijn. Ik heb begrepen dat ze vanaf 6 maanden maar 500 cc melk per dag nodig hebben.

Tijn eet wel 2 stuks fruit op een dag, maar dan wel in 2x. Hij vindt het gewoon te veel om het in 1x op te eten. 's Avonds krijgt hij 200gr groente/aardappel/vlees of vis. Hij eet dat meestal niet helemaal op... laat vaak een bodempje staan soms nog meer. Tussen de middag krijgt hij nu een broodje, maar dat stelt nog weinig voor... het zijn een paar stukjes. De eerste keer at hij zo een halve boterham op, ik stond versteld, maar na die keer was het 'nieuwe' er af.
Het is wel altijd een 'gedoe' om Tijn te laten eten. Ik geef 'm vaak zijn bijt ring zodat hij wat afleiding heeft, zing liedjes en doe 'gek' om hem maar te laten happen. De eerste helft gaat vaak wel goed, daarna is het een hele voorstelling hier.
Ook kwam ik er vandaag achter dat hij in de wipstoel beter eet dan in de kinderstoel. Tijn zit los, dus wij hebben 'm ook in de kinderstoel gezet om te eten, maar blijkbaar moet hij daar nog te veel moeite voor doen, want in de wipstoel deed hij wel gewoon z'n mondje open.

Nou ja, ik snap het allemaal wel. Ik maakte me er ook steeds druk om of hij wel voldoende binnen krijgt. Maar ik heb besloten dat ik er geen strijd van ga maken, want dat werkt voor mij in het nadeel. Ik wil wel dat hij van zowel groente als fruit in ieder geval de helft eet (100gr) Daarna zien we wel. Oja, en met de fles Tijn begint bij de laatste 80 vaak ook wat te 'morren'. Hij vindt het dan wel goed als ik het met een lepeltje geef beetje rijstebloem of ander verdikkingsmiddel er door. Heeft hij het in ieder geval binnen.

Succes.


Groetjes Kirsten en Tijn
 
Hoi Kim,

Mijn dochtertje van 11 maanden at afgelopen week ook slecht.
Ik heb hier op dit forum ook gevraagd wat ik kon doen onder het kopje "slecht eten". Ik heb helaas geen bruikbare tips ontvangen.
Mijn moeder adviseerde tomatensap met groente van tomatientje.
Ik heb het haar gegeven zodat ze wel wat in haar buikje had en ze vindt het lekker en ze krijgt vitamine binnen.
Mijn oma en mijn moeder hebben dat vroeger bij mij ook gedaan omdat ik ook niet at toen ik de tandjes doorkreeg.
Nu gaat het gelukkig beter met mijn dochtertje en eet gewoon.
Zolang jouw kindje zware natte luiers heeft hoef je je niet druk te maken of je kindje genoeg vocht binnen krijgt.

Veel succes

Gr. Van een trotse moeder
 
Dank je wel voor jullie reactie.

Ik zet Kai ook altijd in de kinderstoel maar ga nu toch de wipper maar weer proberen.
Zijn 2 boventanden zijn ook doorgekomen de afgelopen week dus misschien heeft het daar ook wel mee te maken.
Ik probeer af en toe ook melk uit een tuitbeker en de ene keer drinkt hij het wel en de andere keer weer niet. Heb af en toe ook het idee dat hij zijn fles gewoon zat is.
Ik zing ook altijd een liedje voor hem als hij niet meer wil drinken en dan drinkt hij nog wel even door maar na een tijdje is hij dat ook zat.
Hij houdt dan echt zijn lippen stijf op elkaar en ik krijg er dan echt niks meer in.

Hij schudt ook vaak nee de laatste tijd. Hij heeft geen idee wat het betekend maar hij doeet het vaak wel als hij zijn eten niet meer wil.

Gr. Kim
 
Terug
Bovenaan