Slecht drinken/fles weigeren

<p>Ik heb een dochtertje van 11 weken en het eten gaat heel moeizaam.</p><p>zij krijgt al sinds de geboorte flesvoeding, in het begin verslikte ze zich veel doordat ze precies krampjes kreeg tijdens het drinken, op aanraden van kinderarts zijn we dan overgeschakeld naar Nan complete comfort. Een hele tijd ging het eten goed en dronk ze flink haar flesjes leeg. Nu sinds een 2-tal weken begon het drinken weer moeizaam ge gaan, na een halve fles of enkele slokken begon ze de fles te weigeren, ze ligt te wriemelen, kreunen, flesje wegduwen met tong, hoofd heen en weer en zelfs wenen. Ik liet haar boeren tussendoor, heb anti colic flesjes, verschillende maatjes speentjes geprobeerd.. ze dronk echt niet veel meer. <br />terug naar de dokter geweest en nu moeten me allernova ar geven (Anti koemelkallergie). Na 5 dagen gaat het nog steeds moeizaam, fles weigeren, kronkelen, wenen en dit na even gedronken te hebben. Als ik het speentje uit de mond haal is het wenen gedaan. Na het eten ligt ze nog wat te kronkelen maar voor de rest is het een heel gemakkelijke baby, huilt bijna nooit, slaapt goed enkel die eetmomenten zijn een ramp.</p><p>ik betwijfel dat dit koemelkallergie is aangezien er geen andere symptomen zijn. Ondertussen drinkt onze kleine meid wel veel te weinig.</p><p>iemand ervaring en tips?</p>

Misschien ewn andere fles proberen. Kan ook zijn dat het te snel voor haar gaat waardoor ze buikpijn krijgt. En als je echt geen raad weer weet consultatie bureau bellen die zullen echt wel de tip voor je hebben.

Ik heb dit ook gehad met mijn dochter rond die weken. Ze dronk zo’n 2 à 3 weken erg slecht. Ze kreeg net aan 500ml binnen op een dag terwijl ze op basis van haar gewicht 800ml binnen moest krijgen. Ik heb me hier heel lang en veel druk over gemaakt en het heeft zich vanzelf opgelost. Wij gaven wat vaker kleine flesjes van 60ml of 90ml. Als ze dan honger kreeg dan gewoon weer een klein flesje. Toen ze rond de 13 weken was, was het weer normaal bij het oude en gingen de flessen van 180 weer leeg.

[quote quote=10480832]Ik heb dit ook gehad met mijn dochter rond die weken. Ze dronk zo’n 2 à 3 weken erg slecht. Ze kreeg net aan 500ml binnen op een dag terwijl ze op basis van haar gewicht 800ml binnen moest krijgen. Ik heb me hier heel lang en veel druk over gemaakt en het heeft zich vanzelf opgelost. Wij gaven wat vaker kleine flesjes van 60ml of 90ml. Als ze dan honger kreeg dan gewoon weer een klein flesje. Toen ze rond de 13 weken was, was het weer normaal bij het oude en gingen de flessen van 180 weer leeg.[/quote]
Had jij dan ook de indruk dat je dochter precies last had van iets tijdens het drinken ?

Sorry dat ik zo laat reageer. Had je vraag niet gezien.

Ja mijn dochter klakte veel tijdens het drinken en kreeg de fles niet goed vacuüm. Of ze daar echt last van had weet ik niet. Ik vond het zelf vooral een rot geluid. Verder sliep ze en plaste wel gewoon goed. Uiteindelijk is dat klakken vanzelf over gegaan een paar weken later en dronk ze ook weer veel.

Ik hoop dat het ondertussen beter gaat met voeden.

Terug
Bovenaan