Slecht drinken maar wel sabbelen op handjes

Hallo,
Ons zoontje van 14 weken drinkt sinds een paar dagen slechter, terwijl hij wel continu na de fles nog op zijn handjes sabbelt en zich soms ook eerder meld voor zijn flesje. Hij dronk 5 flesjes van 180 ml en laat meestal 30 ml staan en nu laat hij vaker 70/80 ml staan en spuugt erna ook.
Hebben jullie tips of een idee wat ik zou kunnen doen? Ik ben bang dat hij anders te weinig voeding binnen krijgt, wat denken jullie dat dit zou kunnen zijn?

Geennidee die van mij is 11 weken en drinkt 4 a 5 flessen 120 cc op vergeleken met me zoontje ide veel meer dronk is dit ook weinig denk ik maar ze is verzadigd en vrolijk is die van jou ookk gewoon vrolijk

Lijkt mij echt voldoende voeding voor 14 weken oude baby, hoe zwaar is hij? Soms hebben ze door wat voor reden ook even wat minder zin in voeding. Ons zoontje drinkt al sinds hij 2,5/3 maand is 4 x 180 en groeit daar goed mee, dus don't worry?

Als het drinken trouwens steeds minder wordt en spugen erger en je je zorgen gaat maken gewoon even langs de huisarts. In die zin geloof ik in je moeder gevoel volgen!

Misschien is hij wat verkouden? Dan wordt het slechte drinken en spugen misschien door het slijm in de keel veroorzaakt. Dat is bij mijn zoontje in ieder geval het geval. Dat sabbelen op de hand kan ook gewoon ontdekken van zijn handje zijn. Of misschien heeft hij al
last van zijn tandje. Kan maanden duren voordat ze doorkomen, maar hebben ze wel al behoefte aan bijten…

Hij weegt nu 6 kg,
Ik kan een verkoudheid ontdekken, hij niest niet en ook geen vuil neusje, wel spuugt hij inderdaad wat slijm ook bij de melk.
Ik ga hem eens een bijtring geven, misschien dat dat wat doet. Kan het ook niet zijn dat hij al behoefte heeft aan bijvoeding? Of is dat nog te vroeg?

Bijvoeding mag eigenlijk met 4 maanden proberen, kleine hapjes, maar wordt eigenlijk aangeraden om pas met 6 maanden echt de voeding als vervanging van melk te doen ivm ontwikkeling van de darmen.
Je kan CB ook altijd vragen om tips/advies. En idd als je je zorgen maakt gewoon langs de huisarts.
Wellicht andere speen of fles gebruiken ? Misschien dat het drinken te snel gaat en je kleintje verslikt, daarom moet spugen? En daardoor ook drinken sneller zat is .. is maar een gedachtengang. Succes!

Terug
Bovenaan