Slecht drinken! Tips?

Hallo,
Onze dochter van net 1 drinkt ontzettend slecht. Ze haalt dagelijks krap aan de 500cc. 's Ochtens krijgt ze een papfles (+/- 230cc) en die drinkt ze helemaal leeg. Maar de rest van de dag is het een drama. Ze vertikt het om te drinken, mondjesmaat krijgen we er wat in, maar meestal zodra ze de fles/beker al ziet dan gaan de lippen op elkaar en het koppie opzij. Ze eet goed; brood, fruit en warmeten/toetje. Verder is ze vrolijk en alert, al slaapt ze wel veel.
Wie o wie heeft er tips voor ons, want wij weten het niet meer en dwingen is ook geen optie natuurlijk.
 
hoi!
misschien is de verzadiging van de pap te groot?
als ik mijn zoontje (8maanden) pap geef 's ochtends is hij zo verzadigd dat hij de rest van de dag niet meer drinkt.
als hij gewoon opvolgmelk krijgt dan gaan alle flessen er met gemak in!

Succes!
 
Dit heb ik ook met mijn dochtertje van 7 maanden, zodra ze een papfles krijgt drinkt ze minder overdag dan als ze geen papfles krijgt. Ik zou die papfles vervangen in een fles opvolgmelk en kijken wat ze doet.
 
Bedankt voor de snelle reacties. De papfles is van opvolgmelk + 4 schepjes pap en we hebben deze "groter"gemaakt omdat ze anders helemaal niets binnen krijgt qua vocht. Maar wellicht helpt het idd als ik de ochtend fles "kleiner" maak of de pap weg laat.
 
Anders misschien meer (waterig) fruit geven overdag? Of verdunde Yoghurt? Dan krijgt ze toch vocht binnen. Heeft ze verder wel voldoende, goede plasluiers? Niet gelig en zurig ruikend? Dan krijgt ze nog wel voldoende binnen en loop je niet het risico van uitdroging.
 
Hier hetzelfde probleem. Onze dochter is 16 maanden en die komt ook net aan de 500 ml.
Het maakt hier niet uit of ik 's morgens pap geef (uit een bordje) of een boterham met een bekertje melk. Ik geef dus pap, want als ik een bekertje melk geef, dan drinkt ze daar ook maar 3 slokken uit.
 
Wij hebben dit probleem ook regelmatig met onze dochter nu 9 maanden. Vorige week dronk ze nog maar 1 fles van 180 ml. Toevallig gingen we op controle bij het cb. Zij gaven mij de tip om haar een waterijsje te geven. En ja hoor dat vond ze heerlijk en zo had ze toch weer vocht binnen. Inmiddels drinkt ze weer goed, dus wat het geweest is, geen idee.
 
Hier ook een slechte drinker, altijd al geweest.. maar ik probeer het wat los te laten, al blijf ik het moeilijk vinden nu red ze vaak de 600 exclusief fruit en yoghurt dus het is al veel verbeterd, maar zelf drinken is ook nog erg lastig ze is nu 21 maanden, en drinkt uit een rietjes beker of een pakje, ze vind een gewone beker heel spannend en ik sta ook echt te springen tot ze dat door heeft maar tot nu is het nog een geklieder en verslikt ze zich hele kleine slokjes water gaat nu goed, maar dat is een heel gedoe. ik geef tussen de middag 200 cc pap nu, en smorgens probeer ik brood maar dat eet ze bijna nooit op, ze drinkt smorgens wel 150- tot 200 cc verdeelt over de ochtend en met de pap erbij zit ze dan op ong 400 cc wat heel netjes is.. smiddags krijgt ze sap of iets en vers fruit, maar na 15.00 drinkt ze ook niet veel meer.. wat bij onsd wel werkte is drinken geven onderweg in de auto of in de buggy, dan was ze niet afgeleid( speelgoed tv ) en had ze niks te doen en ging ze wel drinken.
Wens je succes!
 
Terug
Bovenaan