Slecht drinken

<p>Hallo allemaal,</p><p>heb een vraagje, onze kleine meid van 14 maanden drinkt bij ons redelijk goed. Zowel haar melk al water tussendoor. </p><p>Maar de oppas geeft aan dat ze erg slecht drinkt. Heeft er iemand ervaring? Wij willen liever nog geen zoete ranja of iets geven. </p><p>Mij zet thuis haar flesje bij haar in de buurt zodat ze het zelf kan pakken maar bij de oppas is dat toch anders met andere kindjes erbij. </p><p> </p><p>Benieuwd naar de tips.</p>
 
Water aanlengen met een klein beetje dixap? Kan echt geen kwaad hoor.. beter dat dan dat ze te weinig drinken, zeker met de zomer voor de deur.
Zelf werk ik op een kinderdagverblijf en daar zijn ook een paar kindjes die alleen water mogen van hun ouders. Mijn ervaring is dat die kinderen inderdaad echt veel slechter drinken. Je kan als ouder heel graag willen dat je kindje geen suikers enzo innen krijgt, maar het lijkt mij belangrijker dat ze genoeg vocht binnen krijgen.
Daarnaast zie ik ook dat de kindjes die thuis niks zoets krijgen, na het eet-moment op het kinderdagverblijf gelijk onder de tafel duiken op zoek naar een achtergebleven hagelslagje of een rozijntje. Juist kindjes die dit niet krijgen, gaan hamsteren en kennen geen maat als ze wel een keer iets krijgen.
Zelf ben ik hier niet te streng in. Mijn dochter is 17 maanden, ze krijgt 3x op een dag 120cc melk en drinkt 1-2 tuitbekers dixap tussendoor. En daar krijgt ze niks van :)
 
Hoi,
bedankt voor je antwoord! Ze krijgt nu ook wel langzaamaan wat zoete dingen. Probeer dit wel meer met fruit of appelstroop pindakaas ect. 
Ben namelijk wel van mening dat zo een kleintje het nog niet perse nodig heeft zolang er geen andere kindjes zijn.
Met name bij de oppas drinkt ze momenteel slecht en haar luiers ruiken ook echt sterker en daar maak ik me wel wat zorgen om. 
Groetjes!
 
Ik ben zo'n moeder die wil dat haar kindjes naast melk alleen water of thee zonder suiker drinken. Mijn zoontje, inmiddels 4, krijgt nu op gelegenheden limonade of verdund sap. Dat vind ik prima, maar het is niet de standaard. Tuurlijk gaan ze niet dood van een glaasje diksap, maar ik ben van mening dat het wel kwaad kan, voor het aanleren van gezond eetgedrag en voor de tanden.
Hij was ook altijd een slechte drinker, zeker toen hij nog een dreumes was. Maar, ik merkte dat hij altijd dronk als hij dorst kreeg. Bovendien moest hij zichzelf tijd gunnen om te drinken. Dus echt een rustmoment creëren, s ochtends en s avonds ging het prima. Op de opvang kregen ze altijd hun koekje of fruit na het drinken, dat was daar ook een motivatie. En ze hadden bij ons op de opvang een groente moment, ook ivm vocht. Met warme dagen een extra fruit moment.  
Nu hij op school zit drinkt hij weer beroerd. Flesje water en melk komen bijna onaangeraakt terug naar huis. Volgens de juf volledig normaal op deze leeftijd, ongeacht wat er meegeven wordt. Dus gewoon wat extra groente en fruit mee. 
 
 
Terug
Bovenaan