Slecht drinken

Onze dochter is nu 15 weken en drinkt ongeveer 5/6 flessen van 180 + 6 schepjes. Alleen drinkt zij haar flessen bijna nooit leeg, soms heeft ze dagen dat ze veel laat staan. Ze krijgt nu kruidvat care ivm de krampjes die ze altijd had. Is overstappen op de standaard misschien een oplossing

Dat is niet gek hoor. 5 a 6x 180 is 1000/1200cc per 24 uur. Dat is behoorlijk veel voor zo'n klein mensje. Als ze 5 a 6x 150cc drinkt is dat ook meer dan voldoende. Veel kindjes drinken niet hun flesjes leeg, ik zou me er geen zorgen om maken zolang ze voldaan is en groeit en het weer 3 a 4 uur red tot de volgende voeding!

Ik heb me maandenlang zorgen gemaakt om onze dochter die weinig dronk. Wat een gedoe en flesjes waren een strijd. Nou bleek er bij ons wel het een en ander aan de hand (kma en verborgen reflux) maar ook toen we dat op de rit hadden dronk ze nog steeds niet zo veel. En om me heen allemaal moeder met kindjes die maar niet genoeg leken te krijgen van de flesjes. En toch was ons meisje elke keer ongeveer net zoveel gegroeid of soms meer dan andere kindjes. Ze had blijkbaar minder nodig om toch te groeien en dat terwijl ze echt heeeel actief is. Zolang je kindje blij is en geen tekenen van uitdrogen vertoont is het dus eigenlijk prima. Veranderen van voeding kan, maar denk er wel om dat ze tot wel 2 weken nodig hebben om helemaal gewend te zijn aan nieuwe voeding. Je kan een flesje trouwens prima na 10 minuten pauze weer Ff beetje opwarmen en kijken of je kindje dan nog wat wil. Succes ermee! 

ps. Als het je helpt kan je ook een keertje extra laten wegen tussendoor bij het cb. Vond ik wel fijn. 

Bedankt voor jullie reacties! Geef haar nu weer 120/4 en deze gaan wel op. Ze is ook nog maar een kleintje dus mogelijk gaf ik gewoon te veel. We houden het in de gaten ?

Terug
Bovenaan