slecht drinken

Hallo,

Onze zoon van 5 weken drinkt erg slecht; per keer zo'n 70-80 cc, als hij 100 cc haalt zijn we blij! Hij is al bijna 5 kilo maar drinkt per dag niet meer dan 500-550 cc. Hij heeft gewoon geen eetlust! Hij is nu al anderhalve week niet gegroeid. We geven hem afgekolfde moedermelk, aan de borst drinkt hij nog minder dan nu uit de fles. Mijn voeding loopt inmiddels terug dus geven we sinds gister Friso bij. We merken geen verschil in het drinken van moedermelk of Friso. We worden er radeloos van. Wie herkent dit probleem en heeft tips?

Groetjes, Mirjam
 
Ik denk dat je dit beter kunt bespreken met het cb. In ieder geval kun je, als je borstvoeding wilt blijven geven, beter stoppen met die Friso, want dan gaat je voeding helemaal achteruit.
 
Hoi,

Kan het misschien zijn dat hij een koemelkallergie heeft?
Je moet dit natuurlijk altijd aan het CB voorleggen, misschien kunnen zij jouw in contact brengen met een lactatiekundige die weten namelijk alles van voeding af(vooral borstvoeding).Ik zou totdat je naar het bureau moet wat vaker voeding geven, zodat hij toch wat binnen krijgt.
is altijd te proberen.
Succes
 
Mijn dochter is 9 weken en weegt 3800 gram. Zij krijgt 7 voedingen en zou 90 ml per keer moeten drinken (van de kinderarts). Daar komt ze lang niet aan. Meestal drinkt ze 50-80 ml. Ook leg ik haar geregeld aan de borst, maar dan wil ze de fles helemaal niet meer. Ik maak me aan de ene kant zorgen, maar als ik het verstandelijk redeneer: ze is vrolijk, en alert, en plast en poept goed. Ook slaapt ze goed. Dus: misschien moet je je niet gek laten maken door wat de 'deskundigen' zeggen, maar goed kijken wat je kindje doet. Als hij happy is, mag jij ook happy zijn. Misschien heeft hij even een kleine rustpauze en gaat hij volgende week weer groeien. Succes!!!
 
Terug
Bovenaan